Brīva vieta Jūsu reklāmai
Sākums Blog

Sava uzņēmuma dibināšana

0
sava uzņēmuma dibināšana (reģistrācija)

Šajā rakstā pastāstīšu, kā ir veicama uzņēmuma dibināšana (reģistrācija) pašu spēkiem.

Aplūkosim, kā reģistrēt mazkapitāla SIA, kāpēc šī uzņēmējdarbības forma ir labākā izvēle jaunajiem uzņēmējiem, kā arī, ko darīt pēc tam, kad Tavs uzņēmums ir veiksmīgi nodibināts.

P.S. Es kā raksta autors varu apliecināt, ka esmu palīdzējis dibināt vairākus simtus Latvijas uzņēmumu. Tas nozīmē, ka daudz maz orientējos šajos jautājumos.

Pieņemot, ka biznesa idejas meklējumi Tev ir noslēgušies, tostarp, Tev nav šaubu par idejas dzīvotspēju un peļņas potenciālu, vari ķerties pie uzņēmējdarbības formas izvēles.

Uzņēmējdarbības formas

Latvijā topošajiem uzņēmējiem tiek piedāvātas visdažādākās uzņēmējdarbības formas. Bet laikam jāsāk ar to, kas tas vispār tāds ir:

Uzņēmējdarbības forma ir Tava biznesa juridiskais ietvars. Dažādām formām ir dažādi darbības noteikumi, nodokļi, grāmatvedības kārtošanas principi u.tml.

Kas ir mazkapitāla SIA?

Manuprāt, mazkapitāla SIA ir pati draudzīgākā uzņēmējdarbības forma topošajam uzņēmējam. Kā redzēsi zemāk aprakstītajos dibināšanas soļos, tās reģistrācija ir ātra, vienkārša un lēta.

Kopējās dibināšanas izmaksas šīs uzņēmējdarbības formas gadījumā būs tikai 21 eiro – 20 eiro sastāda valsts nodeva, bet 1 eiro būs iemaksājamais pamatkapitāls. Protams, izmaksas var kāpt, ja vēlēsies dokumentu sagatavošanu uzticēt juristam, iznomāt juridisko adresi vai iemaksāt lielāku pamatkapitālu, taču tas viss nav obligāti.

Būtiskākais, ko jāņem vērā, ir nepieciešamība pakāpeniski palielināt pamatkapitālu līdz 2800 eiro slieksnim. Grāmatvedis ik gadu 25% no peļņas atliks malā, uzkrājot obligāto rezervi. Kad tā sasniegs augstāk minēto slieksni – būs jāveic pamatkapitāla palielināšanas procedūra.

Kas attiecas uz nodokļiem, dalībnieks (uzņēmuma īpašnieks) sev var izmaksāt dividendes, par kurām tiek ieturēts tikai 20% nodoklis. Bez tam, pirms tam neizmaksāto naudu ir iespējams tērēt, par to nemaksājot papildus nodokļus (neskaitot PVN). Dividendes var izmaksāt vairākkārt gada laikā no iepriekšējos gados nesadalītās peļņas.

Kas attiecas uz darbiniekiem, viņiem algas un nodokļu principi neatšķirsies no citām uzņēmējdarbības formām. Jāņem vērā, ka arī īpašniekam būs sevi jāpieņem darbā kā valdes locekli (uzņēmuma vadītāju). Ja uzņēmuma apgrozījums mēnesī sasniegs 5 minimālo mēnešalgu apmēru, konkrētajā mēnesī valdes loceklim būs jāsamaksā minimālo algu, tostarp, no tās jānomaksā visus atbilstošos nodokļus.

Kas ir pilna kapitāla SIA?

Pilna kapitāla SIA pēc būtības ir vienkārši SIA – Sabiedrība ar ierobežotu atbildību, kas ir vispopulārākā uzņēmējdarbības forma Latvijā. Nodokļu ziņā tā ne ar ko neatšķiras no augstāk minētās mazkapitāla SIA, taču ir dažas citas atšķirības.

Dibināšanas izmaksas būs augstākas, jo valsts nodeva sastādīs 75 eiro un jārēķinās, ka pamatkapitālā vajadzēs ieguldīt vismaz 2800 eiro. Tiesa, pamatkapitālā varēs ieguldīt arī mantu – priekšmetus vai īpašumus, kas palīdzēs veikt uzņēmējdarbību. Tos dibinātājiem būs īpašā veidā jānovērtē, jānodod uzņēmuma īpašumā.

Dažādās priekšrocības pret mazkapitāla SIA vairāk attieksies uz pieredzējušiem uzņēmējiem, nevis jaunuzņēmumu dibinātājiem. Likums nosaka, ka cilvēks drīkst būt īpašnieks / līdzīpašnieks tikai vienā mazkapitāla SIA, attiecīgi, otrais un tālākie uzņēmumi būs jādibina ar pilnu (2800 eiro) pamatkapitālu. Toties starp SIA īpašniekiem varēs būt vairāk, kā 5 personas, arī citi uzņēmumi. Nebūs jāveido obligāto rezervi.

Alternatīvas formas

Latvijā ir pieejamas arī citas uzņēmējdarbības (komercdarbības) formas, tādas kā Zemnieku saimniecība, Individuālais (ģimenes) uzņēmums, Akciju sabiedrība, u.c. Atsevišķas opcijas pieejamas arī privātpersonai, kura nevēlas dibināt uzņēmumu – Pašnodarbināta persona vai Individuālais komersants.

Tiesa, kā jau minēju, jaunajam uzņēmējam visloģiskākā (vairumā gadījumu) būs tieši mazkapitāla SIA dibināšana, par ko arī pastāstīšu mazliet sīkāk. ↓

Uzņēmuma reģistrācija

Tātad, 5 vienkārši soļi, kā reģistrēt (dibināt) mazkapitāla SIA.

1. Izdomā uzņēmuma nosaukumu

Sāc ar nosaukuma izdomāšanu, bet paturi prātā, ka uzņēmuma [juridiskajam] nosaukumam nebūt nav jāsakrīt ar zīmolu – nosaukumu, kā uzņēmums tiks prezentēts klientiem. Vienam uzņēmumam var piederēt ļoti dažādi projekti – dažādi zīmoli.

Svarīgi, lai uzņēmuma nosaukums nedublētos ar kādu citu jau dibinātu uzņēmuma nosaukumu. Latvijā to var pārbaudīt Uzņēmumu reģistra (UR) mājas lapā, bet, ārzemēs – vienkārši iegūglējot. Un uzņēmuma nosaukumam allaž kabināsies klāt norāde par uzņēmējdarbības formu. Šajā gadījumā, nosaukums būs (SIA NOSAUKUMS).

Nosaukums vēl bez Latīņu alfabēta burtiem var saturēt ciparus un atsevišķus simbolus, piemēram, punktu, komatu, izsaukuma zīmi, jautājuma zīmi, pēdiņas. Uzņēmuma nosaukums nedrīkstētu saturēt rupjības, valsts vai pašvaldību iestāžu nosaukumus u.tml. Nosaukums var nebūt latvisks. Plašāku informāciju par visām ar nosaukuma veidošanas niansēm atradīsiet Grāmatvedis24.lv mazkapitāla SIA dibināšanas aprakstā.

2. Piemeklē juridisko adresi

Likums uzliek par pienākumu ikkatru Latvijas uzņēmumu reģistrēt konkrētā adresē – tā juridiskajā adresē. Kaut arī E-adrese uzņēmumiem vairs nav nekas svešs, tas neatbrīvo no pienākuma uzņēmumu reģistrēt arī fiziskā adresē.

Tas gan nenozīmē, ka šajā adresē uzņēmumam vai tā pārstāvjiem būtu fiziski jāatrodas. Tas nozīmē tikai to, ka uzņēmuma valde apsola – ja kaut kas (korespondences formā) tiks sūtīts uz šo adresi, valde to saņems, atvērs un izlasīs. Gadījumā ja tomēr valde šos sūtījumus nesaņem, UR ir tiesības uzsākt konkrētā uzņēmuma likvidāciju.

Kur tikt pie juridiskās adreses? Ja Tev kā dibinātājam (vai kādam no līdzdibinātājiem) nepieder nekustamais īpašums (dzīvoklis, māja), tad vajadzēs parakstītu atļauju no kāda cita cilvēka, kam pieder šādi nekustamie īpašumi. Šo atļauju sauc par nekustamā īpašuma īpašnieka piekrišanu. Tā sniedz juridisku pamatu tiesībām konkrētā adresē reģistrēt uzņēmumu. Šo atļauju var prasīt banka, atverot kontu. Var prasīt arī Valsts ieņēmumu dienests (VID), ja vēlēsies reģistrēties kā PVN maksātājs.

Rezumējot – ja dibinātājiem nav šādu iespēju, tad jālūdz atļauja ģimenes locekļiem, draugiem, paziņām. Ja arī tā nav opcija – juridisko adresi var iznomāt.

3. Sagatavo dibināšanas dokumentus

Nosacīti sarežģītākā daļa ir dibināšanas dokumentu sagatavošana. To var mēģināt darīt gan saviem spēkiem, gan arī dokumentu sagatavošanu uzticēt kādam pieredzējušam speciālistam. Par cik visu nianšu saprašana var paņemt vairākas dienas, es tomēr ieteiktu dibināšanas dokumentus vienkārši pasūtīt. Tas nav tik dārgi – 17 līdz 35 eiro.

Tev būs nepieciešami šādi dokumenti:

  • Dibināšanas lēmums / līgums;
  • Dalībnieku reģistra nodalījums;
  • Uzņēmuma statūti;
  • KR4 pieteikuma veidlapa;
  • Valdes paziņojums par juridisko adresi;
  • Iesniegums PVN reģistram (?);
  • Juridiskās adreses īpašnieka piekrišana (?);

Pēdējie divi nav obligāti. Īpašnieka piekrišanu vajadzēs, ja juridiskā adrese nepieder dibinātājiem. Bet iesniegumu PVN numura saņemšanai vajadzēs, ja plānotais gada apgrozījums pārsniegs 40 000 eiro, vai ja plāno strādāt B2B segmentā, apkalpojot uzņēmumus (PVN maksātājus) citās Eiropas valstīs.

4. Atver kontu un ieskaiti pamatkapitālu

Nākamais solis būs sazināties ar sev tīkamu banku un vienoties par jaundibināmā uzņēmuma pagaidu bankas konta atvēršanu. Visticamāk, ka banka palūgs uzrādīt dibināšanas lēmumu / līgumu, parakstīt dažus dokumentus un konts būs atvērts.

Kad tas ir izdarīts, pārskaiti uz uzņēmuma pagaidu kontu [no sava privātā konta] pamatkapitālu, piemēram, 1 eiro. Kā maksājuma mērķi norādi “pamatkapitāla iemaksa“. Neaizmirsti saglabāt maksājuma uzdevumu, jo to vajadzēs pievienot pārējiem iesniedzamajiem dokumentiem!

5. Iesniedz sagatavotos dokumentus

Pirms iesniegšanas neaizmirsti tos elektroniski parakstīt! Jāparaksta būs katru dokumentu atsevišķi, nevis visi reizē. Ja vienu dokumentu ir jāparaksta vairākām personām, tad tās visas paraksta vienu dokumenta eksemplāru, nevis katra savu.

Ja kādai no iesaistītajām personām nav pieejams elektroniskais paraksts, bet telefonā tiek izmantota Smart-ID aplikācija (autentifikācijai internetbankā), tad varat izmantot citas elektroniskās parakstīšanas opcijas, par ko pastāstīts vairāk šeit.

Dokumentus (kopā ar maksājuma uzdevumu) iesniegt varēsi UR pakalpojumu portālā. Uzreiz pēc dokumentu iesniegšanas šajā pašā portālā būs iespējams apmaksāt valsts nodevu par mazkapitāla SIA reģistrāciju – 20 eiro apmērā.

Darāmais pēc uzņēmuma dibināšanas

Viss. Nepārspīlējot, uzņēmuma dibināšanas process [Tavā pusē] var aizņemt mazāk par dienu. Protams, paies vēl dažas dienas, līdz UR dokumentus saņems, izvērtēs un sniegs savu lēmumu. Kad saņemsi pozitīvu lēmumu – sazināsies ar banku un palūgsi, lai pagaidu kontu noformē par pastāvīgo kontu.

Pēcāk jau var sākt domāt par grāmatvedību. Proti, es iesaku piesaistīt lētu ārpakalpojuma grāmatvedi, kurš mēnesī izmaksās dažus desmitus eiro, atkarībā no tā, cik aktīvi darbosies Tavs jaunatvērtais uzņēmums. Tas ļaus Tev fokusēties uz uzņēmuma attīstību, kamēr grāmatvedis parūpēsies par atskaišu kalniem.

Sākot ar 2023. gada 1. janvāri, diemžēl, uzņēmējiem tiek uzspiests pakalpojums “E-adrese”. Attiecīgi, pēc uzņēmuma dibināšanas vajadzēs tam izveidot E-adresi, uz kuru valsts iestādes varēs sūtīt uzņēmumam (tā valdei) adresētus paziņojumus. Šim nolūkam Tev kā privātpersonai vajadzēs izmantot E-parakstu vai tā mobilo versiju. Ja tāda vēl nav – vari bez maksas pieteikties E-paraksts Mobile aplikācijai.

Ja gadījumā pieteicies reģistrācijai VID PVN maksātāju reģistrā (starp dibināšanas dokumentiem bija attiecīgais iesniegums), vari rēķināties, ka dažas nedēļas pēc uzņēmuma reģistrācijas VID rakstīs vēstuli un uzdos dažādus precizējošus jautājumus, tostarp, palūgs uzrādīt juridiskās adreses īpašnieka piekrišanu, līgumu, kas noslēgts ar grāmatvedības uzņēmumu. Tur būs arī virkne citu jautājumu. Iegūt PVN numuru nav vienkārši, tāpēc rēķinies, ka šis process [sarakstes formā] var aizņemt pat vairākus mēnešus.

35 Biznesa idejas 2023. gadam

0
oriģinālas biznesa idejas

Interesantas un oriģinālas biznesa idejas 2023. gadam, realizējamas arī Latvijā.

Vienīgais priekšnosacījums – vajadzēs uzņēmību un neatlaidību! Bez šīm rakstura iezīmēm arī ļoti labas idejas būs lemtas neveiksmei. Un otrādi, ja cilvēks ieliek sevi visu, tad pat ļoti remdena ideja var pāraugt lielā un perspektīvā biznesā.

Ieskaties – Kā dibināt savu uzņēmumu

Ar ko šis raksts atšķiras no citiem, kuros ir apkopotas idejas biznesam? Pirmkārt ar to, ka es kā raksta autors neesmu teorētiķis. Esmu praktiski pielicis savu roku ļoti dažādu projektu attīstībā – ļoti dažādās nozarēs. Un, gadiem ejot, šie projekti ir apgrozījuši vairākus miljonus eiro. Šajā rakstā dalīšos ar saviem ieteikumiem par virzieniem, kuros redzu perspektīvu jaunajiem uzņēmējiem. Daudzām no šīm idejām vajadzēs ļoti mazu vai nekādu finansiālu ieguldījumu. Tāpat daudzām no tām nebūs nepieciešama līdzšinējā pieredze. Kā jau minēju – galvenā komponente ir tikai Jūsu uzņēmība un vēlme gūt panākumus.

1Īpašumu flipošana

izsoles

Interesants veids, kā akumulēt papildus naudas resursus lielāku biznesa ideju attīstīšanai, ir lētu īpašumu iegāde, uzlabošana un tālākpārdošana (flipošana). Latvijā to ir iespējams darīt, piemēram, Tiesu administrācijas izsoļu vietnē. Tajā ir iespējams atrast visdažādākos īpašumus, sākot ar tradicionāliem – zemes, ēkas, dzīvokļi, beidzot ar automašīnām, sadzīves tehniku, uzņēmumu kapitāldaļām utt. Bet galvenais, piedaloties izsolē, ir skaidri nospraust savu solīšanas robežu, citādi azarts var ņemt virsroku un vari attapties situācijā, kad Tavs solījums pārsniedz pat īpašuma tirgus vērtību.

2Mārketinga frīlanss

mārketinga frīlanceris

Es atļaušos teikt, ka mārketings ir pati fundamentalākā veiksmīga biznesa komponente. Un, dzīvojot 21. gadsimtā, ir grūti iedomāties mārketingu bez tā digitālā veidola. Attiecīgi, lai kādu biznesa virzienu Jūs izvelētos, lai kādu ideju Jūs mēģinātu iedzīvināt, mārketings tai ļaus reāli atsperties un izplest spārnus.

Bet nu pie lietas – ir ļoti daudz uzņēmumu, kur mārketings reāli pieklibo. Šie uzņēmumi turpina pastāvēt, taču tie absolūti neizmanto savu potenciālu. Un šī ir lieliska iespēja jums – apgūt digitālo mārketingu vai kādu tā apakšvirzienu (piemēram, Facebook reklāmu, SEO optimizāciju, Google reklāmu u.c.) un piedāvāt savas zināšanas tiem daudzajiem tūkstošu uzņēmumu, kam varat sniegt praktisku vērtību. Un nevis kļūt par šāda uzņēmuma darbinieku, bet apkalpot vairākus uzņēmumus kā ārpakalpojumam. Un, galu galā, apgūt digitālo mārketingu nemaz nav tik sarežģīti – ir simtiem dažādu kursu, kur dažu desmitu stundu laikā (vismaz teorētiskā līmenī) varat kļūt par īstiem lietpratējiem.

3Pārgājienu organizēšana

pārgājiens

Latvijā cilvēkiem patīk kustēties un doties pie dabas. Bet nereti pašiem trūkst motivācijas noorganizēt kādu pārgājienu draugu vai ģimenes lokā. Attiecīgi, šī ir lieliska iespēja aktīvās atpūtas cienītājiem piedāvāt jau gatavus maršrutus, konsultēt ekipējuma izvēlē, vadīt grupu pārgājiena laikā u.tml. Šo pakalpojumu ir iespējams piedāvāt gan privātpersonām, gan uzņēmumiem, piemēram, noorganizējot komandas saliedēšanas pasākumu. Par katru pārgājienu potenciāli varat nopelnīt pat vairākus simtus eiro. Bez tam, Latvijā ir piemēri, kur par viena pārgājiena sarīkošanu organizatori nopelna līdz pat 30 000 eiro.

4Bloga rakstīšana

blogošana

Varētu likties, ka bloga satura veidošana ir kaut kas novecojis, taču kaut kādu iemeslu dēļ Tu šeit šobrīd atrodies, vai ne? Ar klasisku blogu ir iespējams sasniegt pat desmitiem tūkstošu cilvēku ik mēnesi, pie tam, tepat Latvijā. Un ar blogu ir iespējams pelnīt visdažādākajos veidos, piemēram, izvietojot reklāmas bannerus, rakstot reklāmrakstus, virzot savus produktus utt. Lokālā mērogā ik mēnesi ir iespējams pelnīt pat vairākus tūkstošus eiro. Bet, ja iziesiet globālā mēroga kā viens, otrs Latvijas projekts, ir potenciāls pelnīt pat miljonus.

5Gardumu gatavošana

Tikai retajam no mums ir izteiktas kulinārijas prasmes. Bet tiem, kuriem tas patīk un padodas, es iesaku pārvērst šo hobiju pelnošā biznesā. Saražoto produkciju būs iespējams izplatīt kafejnīcās, veikalos, piedāvāt, piemēram, korporatīvajos pasākumos vai bērnu ballītēs. Pieprasījums pēc individuāli gatavotām uzkodām ir gana liels – atliek tikai rast efektīvākos ceļus šo klientu sasniegšanai! Spilgts piemērs, kā no neliela mājražotāja 5 gadu laikā kļūt par lielu biznesu, kas apgroza miljonus, ir garšīgie Avenei saldējumi.

Kļūt par mājražotāju nav nemaz tik sarežģīti. Atliek pasūtīt dažus dokumentus, nokārtot formalitātes ar dienestiem un vari uzsākt kulinārijas šedevru ražošanu pat savā virtuvē.

6Dropšipings

dropshipping
Klients veic pasūtījumu Jūsu mājas lapā, Jūs to nododat tālāk sadarbības partnerim, kurš veic pasūtītās preces piegādi.

Dropšipings (angliski – dropshipping) ir biznesa virziens, kurā jūs pārdodat produktus, taču jums šādu produktu patiesībā nemaz nav. Tā vietā, vienkāršākajā formā, Jūs šo pasūtījumu nododat uzņēmumam (pārdevējam), kuram ir šāds produkts un kurš var šo produktu nosūtīt Jūsu klientam. Peļņu veido starpība starp jūsu cenu un reālā pārdevēja cenu. Advancētākā formā jums ir noslēgta sadarbība ar kādu noliktavu, kurā ir stoks (preču krājumi), un kuri tos var nosūtīt jebkurā brīdī, jebkurā virzienā.

Praktisks piemērs – Jūs atrodat foršu produktu AliExpress. Pēc tam Jūs izveidojat mājas lapu, kurā ietverat iespēju šo produktu no Jums nopirkt. Jūs palaižat reklāmas sociālajos tīklos, piesaistot cilvēku plūsmu un veicot pārdošanas. Kad klienti ir veikuši savus pasūtījumus, Jūs viņu vārdā pasūtat produktus no AliExpress par zemāku cenu. Starpība ir Jūsu uzņēmības un mārketinga meistarības rezultāts. Zinu dažādus uzņēmumus, kuri šādā veidā ir spējīgi apgrozīt pat 60 – 100 tūkstošus eiro ik mēnesi.

Starp citu, mums Latvijā ir miljards eiro vērts uzņēmums (Printful), kurš pieņem pasūtījumus no internetveikaliem visā pasaulē, saražo produkciju un to nosūta adresātiem.

7Adreses iznomāšana

Ļoti oriģināla biznesa ideja ir iznomāt savu pastkastīti (adresi) uzņēmējiem, kuriem ir nepieciešams reģistrēt savu uzņēmumu juridiskās adreses. Juridiskā adrese ir nepieciešama, lai saņemtu uzņēmumam adresētus sūtījumus. Pašās telpās uzņēmumam nav jāatrodas. Attiecīgi, Jūs vienkārši iznomātu savu pastkastīti līdz 10 uzņēmumiem. Un šāds pakalpojums Jums ienestu līdz pat 300 eiro mēnesī (3600 eiro gadā). Šādu summu būtu iespējams saņemt, izīrējot visu dzīvokli, bet dzīvoklis paliek Jums. Taču, ja Jūs izīrētu gan dzīvokli, gan iznomātu adresi, pelnītu ļoti pieklājīgu naudu. Būtiski uzsvērt, ka īpašumam ir jāpieder Jums, lai piedāvātu adreses nomu. Un noteikti noslēdziet sev izdevīgu adreses nomas līgumu!

8Partnermārketings

Partnermārketings, pazīstams arī kā affiliate mārketings, ir lieliska ideja biznesa uzsākšanai. Tās pamatā ir kāds uzņēmums, kurš pārdod preces vai sniedz pakalpojumus, un Jūs palīdzat šim uzņēmumam ar klientu piesaisti. Par katru piesaistītu klientu Jūs saņemat atlīdzību – komisijas maksu. Tas ļauj uzsākt savu biznesu faktiski bez jebkādiem ieguldījumiem, neriskējot ar telpu nomu, iekārtām, stoka krājumiem u.tml.

9Izklaides vietas atvēršana

Izklaides vietu pieprasījumu caurmērā veido cilvēki, kas vēlas atpūsties kopā ar draugiem, nosvinēt bērnu ballīti, sarīkot korporatīvo pasākumu, atzīmēt vecpuišu vai vecmeitu ballīti u.tml. Un šis pieprasījums ir liels – tirgus ietilpība Rīgā vien ir mērāma vairākos miljonos eiro. Ja vien mārketings nav zem katras kritikas, tad reti kura izklaides vieta var sūdzēties par klientu trūkumu. Daži izklaides pakalpojumu piemēri – peintbols, kartingi, lāzertags, virtuālā realitāte (VR), bumbu baseini, kvestu istabas utt.

Pašlaik, covid-19 ietekmē, ļoti daudzas izklaides vietas būs bankrotējušas un cilvēki būs noilgojušies pēc izklaides iespējām. Uzreiz pēc pandēmijas beigām būs pats labākais brīdis jaunu izklaides vietu atvēršanai gan galvaspilsētā, gan citviet Latvijā.

10E-veikala izveidošana

Fiziska veikala atvēršana prasa lielus kapitālieguldījumus. Tā rada arī virsproporcionālus riskus – ir jānoslēdz telpu nomas līgumi, jāpieņem darbā darbinieki, jāiepērk produkciju vai jānoslēdz sadarbības līgumi par preču izvietošanu, jāiepērk mēbeles u.tml. E-veikala gadījumā viss ir daudz, daudz vienkāršāk. Internetā ir pieejamas neskaitāmas pamācības, kā izveidot savu internetveikalu uz, piemēram, WordPress vai Shopify bāzes. Jums ir visas iespējas uzsākt šādu biznesu ar ļoti simbolisku starta kapitālu, robežās starp 60 un 120 eiro.

miniAkselerators piedāvā intensīvās apmācību programmas latviešu valodā. To mērķis ir sniegt nepieciešamās zināšanas un rīkus, lai ļoti īsā laikā Tu varētu atvērt savu pirmo e-veikalu, piemēram, Amazon vai Etsy platformās, un gūt ienākumus. Sīkāku informāciju uzzināsi viņu mājas lapā – https://www.miniakselerators.lv/

11Privātstundu pasniegšana

Covid-19 pandēmija (ierobežojumi) ir atstājusi paliekošas sekas mācību kvalitātē. Pusotrs gads, “apmeklējot” skolu neklātienē ir radījis zināšanu robus, kas liks par sevi manīt līdz pat skolas absolvēšanai. Daudzi vecāki, cenšoties glābt situāciju, piesaista privātskolotājus un caurmērā ir gatavi maksāt pat 20 eiro par nodarbību. Pieprasījums ir augsts, nepieciešamība – pamatota. Ja Jums ir labas zināšanas un spēja tās saprotamā veidā skaidrot apkārtējiem, privātskolotāja profesija tuvākajos gados ies uz urrā. Personīgi pazīstu šādus skolotājus, kuri, fokusējoties tikai uz privātstundu pasniegšanu, pelna tūkstošus ik mēnesi.

12Tekstu rakstīšana

Tekstu rakstīšana (angliski – copywriting) ir ļoti izplatīta no frīlanceru puses. Un tam ir vienkāršs pamatojums – aizvien ir neskaitāmi uzņēmumi, kam ir nepieciešami šādi pakalpojumi. Jaunumu raksti, saturs sociālajos tīklos, reklāmu teksti, landing lapu saturs, mājas lapu sadaļas, produktu apraksti u.tml. Atkarībā no Jūsu spējām, Latvijā par tekstu rakstīšanu var pelnīt 3-15 centus par vārdu (līdz pat 300 eiro par rakstu).

Un, par cik no 2023. gada ir brīvi pieejama mākslīgā intelekta (Chat GPT) palīdzība, kvalitatīvu tekstu sagatavošana dažādās valodās Tev nesagādās nekādas problēmas.

13Grāmatvedība

Statistika rāda, ka Latvijā, aptuveni, 99% no kopējā uzņēmumu skaita ir mazie uzņēmumi. Un mazos uzņēmumos allaž ir vēlme ietaupīt uz izmaksu rēķina, tostarp, algojot grāmatvedi. Šī iemesla dēļ vairums mazo uzņēmumu īpašnieku grāmatvedību pasūta ārpakalpojumā, jo tā sanāk krietni izdevīgāk. Attiecīgi, ārpakalpojumu grāmatvežiem, ir, bija un būs augsts pieprasījums. Par katra uzņēmuma apkalpošanu ārpakalpojuma grāmatvedis pelna, caurmērā, ap 100 eiro mēnesī. Un šāda uzņēmuma apkalpošana burtiski aizņem dažas stundas laika. Līdz ar to, grāmatvedības pakalpojumu uzņēmumam ir izredzes labiem panākumiem.

Bez tam, ne tikai grāmatveži var apgūt profesiju un darboties frīlancā, apkalpojot uzņēmumus. To pašu var darīt teju jebkuras profesijas pārstāvis, apgūstot arodu un piedāvājot savus pakalpojumus tiem, kam tie ir nepieciešami, pelnot vairāk, kā strādājot algotu darbu.

14Pārvākšanās pakalpojumi

Ik dienu Latvijā mājokli maina desmitiem un pat simtiem cilvēku. Daļa no viņiem ir spējīga pārvest mantas pašu spēkiem, bet ir daļa, kurai ir nepieciešama palīdzība krāvēju un mantu pārvešanas transporta formā. Šī ir lieliska iespēja, ja Jums ir savs transports, vai varat piedāvāt konkurētspējīgu cenu, nomājot CityBee kravas automašīnas. Katra mantu pārvešanas reize ienes 100 un vairāk eiro Jūsu kabatā.

15Fotogrāfēšana

Fotografēšana ir daudzu cilvēku hobijs. Liela daļa sev apkārt esošos mirkļus iemūžina ar viedtālruņa palīdzību, bet ir daļa cilvēku, kas daudz labprātāk izmanto profesionālu fototehniku. Labas kameras, objektīva un citu aksesuāru cena var svārstīties no dažiem simtiem, līdz pat daudziem tūkstošiem eiro. Protams, sākumā nevajadzētu pārforsēt, jo sevišķi, kamēr izkopjat savu stilu, apgūstat tehnikas specifiku, saprotat, kas Jums reāli ir nepieciešams. Pelnīt ar fotografēšanu var ļoti daudz un dažādos veidos – pārdodot savas bildes žurnāliem un avīzēm, organizējot fotosesijas ar klientiem, pārdodot fotogrāfijas stock photos vietnēs. Ļoti ienesīga ir kāzu un produktu fotografēšana, kur par katru fotosesiju ir iespējams saņemt pat četru ciparu skaitli. Tiesa, fotogrāfu ir daudz un konkurence ir liela, bet ar efektīvu mārketinga stratēģiju ir iespējams izsisties šajā nozarē.

16Taksometra pakalpojumi

Jūsu automašīnu ir iespējams pārvērst par Jūsu biznesu – kļūstot par Bolt sadarbības partneri. Lai to paveiktu, būs nepieciešams reģistrēt uzņēmumu un saņemt dažādas licences. Kopējās sākuma izmaksas varētu sasniegt tikai dažus simtus eiro. Un tālāk jau Jums būs iespēja apkalpot Bolt sūtītus klientus un pelnīt ar katru braucienu. Sīkāku informāciju par licenču saņemšanu un sadarbības noteikumiem varat atrast Bolt mājas lapā.

17Grafiskais dizains

Vēl viena lieliska biznesa ideja freelnace pakalpojumam ir grafiskais dizains. Teju ikkatram uzņēmumam ir nepieciešams logotips, mājas lapas dizains, dažādi vizuālie materiāli reklāmām u.tml. Protams, lielu daļu šo pasūtījumu nosmeļ dažādas aģentūras, taču arī frīlanceriem ir iespēja labi nopelnīt. Galvenais ir celt savas prasmes un zināšanas, lai paaugstinātu konkurētspēju! Un, protams, būt efektīviem mārketingā.

18Virtuāla asistēšana

Virtuālie asistenti ir ļoti izplatīta prakse rietumu valstīs, bet pakāpeniski šis pakalpojums aktualizējas arī Latvijā. Virtuālais asistents vienlaikus var apkalpot dažādus uzņēmumus, palīdzot ar visdažādākajām lietām – grafisko dizainu, dokumentu gatavošanu, tekstu rakstīšanu, datu analīzi, klientu apkalpošanu u.tml. Jo plašāks būs Jūsu kompetenču loks, jo saistošāki būs Jūsu piedāvātie pakalpojumi potenciālajiem sadarbības partneriem.

19Videoblogošana

Kvalitatīvu saturu ir iespējams radīt ne tikai teksta, bet arī video formātā. Lieliska platforma, kur publicēt video saturu, ir YouTube. Tajā apgrozās simtiem miljonu cilvēku, kurus ir iespējams piesaistīt un nodrošināt ar Jūsu saturu. Tas var būt kaut kas izklaidējošs, informatīvs u.tml. Tā ir kā iespēja izveidot savu TV kanālu, neveicot miljonu lielas investīcijas studijas un aparatūras iegādē. Monetizēt (padarīt pelnošu) šo biznesu var ļoti dažādos veidos. Piemēram, Jūs varat promotēt savus produktus, Jūs varat izvietot affiliate linkus, Jūs varat rādīt Google Adsense vai sadarbības partneru reklāmu u.tml. Veiksmīgākie jūtūberi ar šo nodarbi ir spējīgi pelnīt pat miljonus ik mēnesi. Arī Latvijā ir virkne jūtūberu, kas ir spējuši savākt vairāku simtu tūkstošu lielu sekotāju auditoriju.

20Ēdināšana uz riteņiem

Ja agrāk tikai filmās redzējām furgonos iestrādātās ēdinātavas (angliski – food trucks), tad tagad arvien biežāk šādus risinājumus varam redzēt arī Latvijā. Izveidot vai iegādāties šādu “virtuvi uz riteņiem” nav lēts prieks. Tomēr tā ir zināma mobilitāte un iespēja pielāgoties potenciālo klientu atrašanās vietai. Varat sniegt ēdināšanas pakalpojumus pludmales tuvumā vasarā, varat to darīt festivālu laikā un tuvumā, vai arī kādā ar gājējiem pilnā pilsētas daļā. Vienīgā nianse, ka šāds pakalpojums ir sniedzams tikai tādā gadījumā, ja ar konkrēto pašvaldību ir veikts saskaņojums. Proti, šī iemesla dēļ mobilitāte ir tikai nosacīta, jo pakalpojumu ir jāsniedz plānoti, konkrēta vietā.

21Domēnu flipošana

Personīgi man šis bizness nesimpatizē, jo vairākkārt neesmu iegādājies domēnu (piemēram, nosaukums.lv), jo to bija paņēmis kāds spekulants. Bet, nenoliedzami, tur ir nauda. Domēna iegāde no nic.lv maksā līdz 12 eiro gadā. Bet ja Jums ir izdevies tikt pie skanīga, ar kādu nozari saistīta domēna, to potenciāli var pārdot par vairākiem simtiem vai pat tūkstošiem eiro. Domēns ir ļoti būtiska projekta sastāvdaļa. Esmu atlicis vairākus biznesa projektus, jo šobrīd nevaru dabūt atbilstošus domēnus. Lieki piebilst, ka ārzemju (piemēram, .com) domēnu cenas var svārstīties pat simtos tūkstošu vai miljonos eiro. Runā, ka ss.lv nopirka ss.com par, aptuveni, 600 000 eiro. Kur meklēt labus domēnus? Piemēram – ExpiredDomains.net

22Pasākumu organizēšana

Pasākumu organizatori vai pasākumu aģentūras allaž ir varējušas labi pelnīt, jo pieprasījums nereti ir pārsniedzis piedāvājumu. Bērnu ballīšu rīkošana, korporatīvie pasākumi, dzimšanas dienas svinības, sporta spēles, piedzīvojumu sacensības u.tml. Tiesa, pandēmija šo nozari ir iesaldējusi un stipri paretinājusi, tomēr pēc pandēmijas beigām būs īsts izklaides industrijas pavasaris, kad ar katru dienu kļūs arvien siltāks un siltāks.

Šeit jāatzīmē, ka pasākumi var būt arī virtuāli (video režīmā) – digitālās konferences un semināri, meistarklases un apmācības u.tml.

23IT atbalsts uzņēmumiem

Latvijā ir daudz uzņēmumu, kur štatā nav IT speciālistu. Un reti kurš no pārējiem darbiniekiem kaut ko saprot no IT lietām. Un es nerunāju par kaut ko super advancētu kā sistēmu integrāciju. Pavisam primitīvas lietas, kā e-pasta adrešu izveidošana, jaunumu publicēšana mājas lapā vai programmatūras atjaunināšana var būt darbi, ko uzņēmums labprāt uzticētu ārpakalpojumam par 50-100 eiro mēnesī. Un Jums tas prasītu 10, 20 minūtes darba mēnesī. Visas šīs lietas var diezgan elementāri apgūt internetā.

24Izglītības satura veidošana

Ļoti daudzi no mums ir eksperti kādā jomā. Tas var būt kāds sporta veids, specifisks biznesa virziens vai pat mūsu hobijs. Savukārt, ir daudz cilvēku, kuri vēlētos apgūt šo virzienu. Tā ir lieliska iespēja Jums radīt izglītojošu saturu un to pārdot potenciālajiem interesentiem – lekciju, grāmatu vai online kursu formā. Piemēram, ir tāds Tomass Kralovs, Latvijas valstspiederīgais, kurš bija ļoti labs treideris (finanšu spekulants). Viņam apnika treidot un viņš izveidoja apmācību programmu. Šobrīd viņš dzīvo Dubaijā, braukā ar dārgām automašīnām un pelna ap 300 000 eiro ik mēnesi no kursu pārdošanas vien.

25Tālākpārdošana

Tālākpārdošana (angliski – resell) ir interesants virziens, kurā doties kā jaunietim, uzkrājot pirmo uzņēmējdarbības pieredzi. Šis process balstās uz maksimāli izdevīgu piedāvājumu atrašanu internetā, preces pasūtīšanu un tūlītēju tās pārdošanu tālāk, protams, ar uzcenojumu. Šis process attīsta tirgus izpētes un pārdošanas prasmes, un tā uzsākšanai nav nepieciešami lieli ieguldījumi. Zinu pāris džekus, kuri biznesu uzsāka ar 60 santīmiem, pērkot un pārdodot visādus sīkumus, līdz izveidoja vairākus lielus un labi pelnošus biznesus. Bez tam, arī preču imports un ekskluzīvas to izplatīšanas tiesības noteiktā reģionā ir tālākpārdošanas brālēns, tikai nākamajā līmenī.

26Dokumentu sagatavošana

Dokumentu sagatavošana, piemēram, SIA dibināšanai vai likvidācijai pašu spēkiem var prasīt vairākas dienas un pat tad ir liels risks kļūdīties. Neviens savu laiku cienošs cilvēks nevēlēsies šim procesam veltīt divas vai vairāk savas dzīves dienas. Tādēļ cieņā ir dokumentu pasūtīšana ārpakalpojumā – ir uzņēmumi, kuri ir specializējušies šāda veida dokumentu sagatavošanā. Cenas dokumentu komplektiem svārstās no 30 līdz par 100 eiro. Un ieguldītais laiks, daļēji automatizējot procesu, var būt 10-20 minūtes. Finansiāli ļoti laba atdeve. Viss, ko vajag no Jūsu puses – izlasīt Komerclikumu, visu pieejamo informāciju internetā un papraktizēties, veidojot šādus dokumentus. Pēc tam jau var pieņemt pasūtījumus un ļoti labi pelnīt.

27Laivu iznomāšana

Ļoti iespējams, ka šis biznesa idejas virziens nav nekas jauns un tajā valda zināma konkurence. Tajā pašā laikā, Latvijā ir neskaitāmi daudz skaistu upju un ezeru, un aktīvās atpūtas tīkotāju. Biznesa uzsākšanai vajadzēs dažus tūkstošus eiro – laivu un ekipējuma iegādei, piekabei. Vajadzēs arī izdevīgu bāzes lokāciju – varat izmantot sev piederošu īpašumu vai iznomāt zemes pleķīti pie kādas ūdenstilpnes vai tās tuvumā. Protams, vajadzēs arī labu mārketinga stratēģiju, lai apsteigtu konkurentus un pirmie uzrunātu potenciālos klientus. Bizness fiziski nav viegls, tomēr skaidrs un saprotams.

28Video strīmošana

Šis biznesa virziens mazliet līdzinās augstāk aprakstītajai YouTube kanāla izveidei, bet ar to atšķirību, ka video saturs netiek montēts. Jūs būsiet tiešraidē, uzrunāsiet savus sekotājus, atbildēsiet uz viņu jautājumiem. Paralēli tam Jūs kameras priekšā varat darīt ļoti dažādas aktivitātes – spēlēt kādu mūzikas instrumentu, datorspēli, sportot u.tml. Un, visticamāk, Jūs izmantosiet kādu citu platformu, piemēram, Twitch. Varu minēt piemēru no Latvijas – Dana Gordeeva ar segvārdu “DanucD“. Viņa strīmo to, kā spēlē datorspēli PUBG. Jauna, simpātiska sieviete, spēlē labi. Šī iemesla dēļ viņai ir simtiem tūkstošu sekotāju gan Youtube kanālam, gan Twitch.tv kontam, gan citiem sociālo tīklu profiliem. Viņas aptuvenie ieņēmumi no reklāmas, dzeramnaudām un abonēšanas maksas ir ap 30 000 eiro mēnesī.

29Cilvēku trenēšana

Ja ar sportu esat uz “Tu”, Jums labi padodas kāds sporta veids un ir zināmas iemaņas to mācīt arī citiem – varat uzsākt trenera karjeru. Jā, vajadzēs iziet kursus, vajadzēs iziet sertifikācijas procesu, bet pēcāk būs visas iespējas kļūt par, piemēram, fitnesa treneri, basketbola treneri bērnu komandai, alpīnisma treneri utt. Virzieni ir ļoti dažādi un ja izdodas nokomplektēt vairākas grupas, tad arī ienākumi būs gana zolīdi. Brīdī, kad ar pašu spēkiem vairs nav gana – varat veidot uzņēmumu, piesaistot darbiniekus – trenerus.

30Īpašumu izīrēšana

Vai Jums pieder īpašumi, ko paši neapdzīvojat / neizmantojat? Ļoti iespējams, varat tos izīrēt, izveidojot pasīvā ienākuma plūsmu. Nekustamā īpašuma pirkšana un izīrēšana ir arī klasisks investīciju virziens. Personīgi es neieteiktu fokusēties uz lētiem dzīvokļiem, jo to īrnieki pārsvarā ir no segmenta, kam mēdz būt problēmas ar īres naudas nomaksu. Jā, dārgāki dzīvokļi var nebūt pa kabatai, bet to īrnieki, visbiežāk, dzīvos kārtīgāk un naudu maksās laicīgi. Alternatīva ilgtermiņa īrei ir dzīvokļa izīrēšana pa dienām, kas populāra ir tādās platformās kā Airbnb. Tādā veidā no īres varat nopelnīt pat 3x vairāk.

31Palīgdarbu sniegšana

palīgdarbi mājsaimniecībām

Kamēr par daudzdzīvokļu māju apkārtnes uzturēšanu rūpējas namu apsaimniekotāji, privātmāju īpašnieki caurmēra paši veic tādus darbus, kā sniega šķūrēšanu, lapu grābšanu, zālāja pļaušanu, dārza laistīšanu u.tml. Bet reizēm cilvēkiem tīri fiziski nav laiks šīm nodarbēm, vai, atklāti sakot, ir slinkums to darīt. Attiecīgi, tā ir lieliska iespēja piedāvāt šāda veida pakalpojumus virknei privātmāju īpašnieku, izveidot savu pastāvīgo klientu loku un, iespējams, ar laiku transformēt šo biznesu kā namu apsaimniekošanas uzņēmumu.

32Savu rokdarbu pārdošana

savu rokdarbu pārdošana

Nenoliedzami, vairums dāmu ir ļoti radošas dotības visdažādāko rokdarbu, mākslas darbu un rotas lietu veidošanā. Protams, arī džeki mēdz darīt tādas lietas, bet kopumā tas tomēr ir daiļā dzimuma lauciņš. Un, ja radošu izpausmju rezultātā top vērtīgas lietas, tās ir iespējams pārdot interesentiem visā pasaulē. Ļoti laba platforma, kur realizēt savu veikumu, ir Etsy. Tur arī ir iespējams smelties idejas savam sortimentam, produktu noformējumam u.tml.

33Influencēšana

kā kļūt par influenceri jeb ietekmeli

Ja Tev patīk un padodas komunikācija, ja cilvēki labprāt Tevi uzklausa un seko līdz Taviem ieteikumiem, varbūt ir vērts apsvērt influencera profesiju? Tas nenozīmē, ka ir jāpamet visu līdz šim dzīvē iesākto un jānododas digitālā satura veidošanai. Savu personīgo zīmolu ir iespējams veidot pakāpeniski, paralēli ikdienas lietām. Ja sekotāju skaits aug, ja cilvēku mijiedarbība ar publicēto saturu ir augsta, to var izmantot citu uzņēmumu reklāmas izvietošanai vai sava biznesa attīstīšanai. Kaut šī persona daudziem var nelikties simpātiska, tomēr, nenoliedzami, no biznesa viedokļa viss ir izdarīts lieliski – Elīna Didrihsone ir spējusi pulcēt plašu sekotāju loku un veiksmīgi to izmanto sava veikala produkcijas reklamēšanai.

34Abonementu serviss

abonementu biznesa modelis

Princips šim biznesa modelim ir ārkārtīgi vienkāršs – Tavā pusē ir produktu sortiments un piedāvājums. Klients atlasa sev interesējošos produktus un veic pasūtījumu, periodiski saņemot pasūtītos produktus. Sortiments var būt ļoti dažāds – šeit ir iespējamas tik dažādas nišas visdažādākajām mērķauditorijām. Piemēram, klients saņem ekskluzīvu, tikai ārzemēs nopērkamu vīna pudeli vai kādu citu alkoholisko dzērienu reizi nedēļā – kā iespēju izzināt pasaules garšas. Varbūt mērķauditorija ir pensionāri, kas nav spējīgi aiziet uz veikalu un iepirkt pārtiku? Varbūt sortimentu veido periodisks pakalpojums – mājas uzkopšana? Ļauj vaļu fantāzijai – iespējas šādam biznesa modelim ir bezgalīgas.

35Eglīšu tirdzniecība

Ziemassvētku eglīšu bizness

Ļoti iespējams, ka šī nav vislētāk un ātrāk realizējamā biznesa ideja, taču tā noteikti garantē zināmu peļņu. Ziemassvētku laikā eglīti vēlas iegādāties simtiem tūkstošu Latvijas mājsaimniecību. Cenas, atkarībā no tirdzniecības vietas, eglītes šķirnes, kvalitātes un izmēra var svārstīties no dažiem eiro līdz pat dažiem simtiem eiro. Izmaksas eglīšu “ražošanai” var svārstīties ap 5000 līdz 15 000 eiro uz hektāru (ieskaitot darbaspēka izmaksas). Laiks no stāda līdz pārdošanai gatavam kokam caurmērā varētu būt ap 5 līdz 10 gadiem.

36Inovāciju radīšana

Visbeidzot, paturiet prātā, ka mēs ik dienas saskaramies ar visdažādākajām problēmām. Nereti, pašiem to neapzinoties, mēs saskaramies ar lieliskām biznesa iespējām. Jā, katra problēma var pārtapt lieliskā biznesa idejā. Piemēram, Jums mājās ir kaķis, bet vēlaties uz dažām dienām izbraukt no pilsētas, taču kaķi līdz ņemt nevar. Bet atstāt to vienu arī nevar, jo kādam kaķi ir jābaro, jāielej svaigs ūdens u.tml. Un tad Jūs saprotat, ka tas būtu lielisks produkts – iekārta, kas noteiktā laikā kaķa trauciņā iebērtu noteiktu barības daudzumu un citā – ielietu svaigu ūdeni. Galvenais – turiet acis vaļā! Iespējas ir ik uz soļa.

Kas ir SEO optimizācija

0
kas ir seo optimizācija

Daudzi vēlas zināt, kas ir SEO optimizācija. Cik tā ir sarežģīta, ja vēlamies veikt saviem spēkiem? Un cik dārga, jo to veic kāds SEO pakalpojumu sniedzējs no malas?

SEO Definīcija

SEO (angliski - Search Engine Optimization) ir digitāla satura optimizēšana ar mērķi iegūt pēc iespējas augstākas organiskās pozīcijas meklētājprogrammās, tādās kā Google, Bing, Youtube u.tml.

Tiesa, visbiežāk mēs ar SEO saprotam tieši mājas lapas optimizēšanu, lai tā pie dažādiem cilvēku meklējumiem Google parādītos pirmajās rezultātu lapās, augstās pozīcijās.

Ir ļoti būtiski nošķirt Google organiskās pozīcijas no maksas reklāmas (Google Ads).

Pirmais Google piedāvātais rezultāts ir maksas (Reklāma), kam seko trīs organiskie (bezmaksas) rezultāti.

Vienā gadījumā Tu vari tikt augstās pozīcijās bez maksas, jo Tavs saturs ir pierādījis tā kvalitāti un vērtību Google algoritmu / lietotāju acīs. Otrā gadījumā Tu vienkārši samaksā Google par augstu reklāmas pozīciju (reklāmu sekcijā) un katru klikšķi uz tās.

Kā izvēlēties SEO pakalpojumu sniedzēju?

Kā mēdz sacīt – kur ir aitas, tur ir cirpēji.

Mūsdienās mājas lapa ir neatņemama biznesa sastāvdaļa. Tā ne tikai prezentē uzņēmumu piedāvātos produktus vai pakalpojumus, bet arī veicina to pārdošanu. Attiecīgi, teju ikviens uzņēmuma īpašnieks labprāt virza trafiku (apmeklētāju plūsmu) uz savu mājas lapu. Un, ja vēl šis trafiks ir pieejams bez maksas (ko palīdz sasniegt SEO optimizācija)…

Attiecīgi, atrodas virkne uzņēmumu, kas apsola par nelielu, bet taisnīgu samaksu palīdzēt Tavam uzņēmumam iekarot augstākās Google pozīcijas un sasniegt šo “bezmaksas” trafiku.

Kuram no tiem visiem uzticēties?

Mans ieteikumus būtu kurpnieku vērtēt pēc kurpēm. Un arī par SEO speciālistu primāri vajadzētu runāt viņa darbiem un rezultātiem, nevis tukšiem solījumiem.

Pirms nolīgt speciālistu, uzdod tam jautājumus par līdzšinējiem projektiem un sasniegtajiem rezultātiem! Ir būtiski pašiem pārliecināties, cik labi ir šie rezultāti un cik tie ir ilgstoši. Nav māksla ar black hat paņēmieniem iekarot augstas pozīcijas, bet nedēļu vēlāk, pēc algoritma izmaiņām, pazust no Google rezultātiem pavisam.

Piemērs ar aģentūru, kas sola vairāk, nekā spēj realizēt.

Tāpat pārliecinies, kādas pozīcijas savai mājas lapai ir spējis iekārot pakalpojuma sniedzējs pie viņam svarīgiem atslēgvārdiem – SEO optimizācija, mājas lapu izveide u.tml.

Un cik par to vajadzētu maksāt?

Atceries, ka Tu nemaksā par SEO speciālista darbu. Tu nemaksā arī par Google pirmajām pozīcijām. Tu maksā par papildus piesaistītajiem klientiem.

Cik lielu papildus trafiku sola speciālists pēc optimizācijas? Cik daudzi no papildus piesaistītajiem mājas lapas apmeklētājiem potenciāli kļūs par klientiem? Cik daudz Tu nopelni ar katru pārdoto produktu / sniegto pakalpojumu?

Es zinu konkrētus gadījumus, kad uzņēmuma īpašniekam neceļas roka par optimizāciju maksāt pat 500 eiro, taču rezultātā izdodas sasniegt jaunus klientus, kas ienes 300 000+ eiro. Tev ir jāspēj skaidri saprast, kāda būs atdeve no SEO aktivitātēm. Tas arī ļaus saprast, cik par to gribi vai negribi maksāt. Galvenais, lai SEO speciālists spēj sasniegt solīto rezultātu!

Kā veikt SEO optimizāciju saviem spēkiem?

Manuprāt, tā vietā, lai koncentrētos uz SEO trikiem, Tev vajadzētu domāt par to, kā radīt perfektu pieredzi savam klientam. Ja līdz sirds dziļumiem iedziļināsies tajā, ko vēlas Tavs klients, augstas Google pozīcijas atnāks pašas.

Nopietni. Rūpīgi pielāgo produktu / pakalpojumu klienta vēlmēm, perfekti apkalpo viņu gan pirms, gan pēc pirkuma izdarīšanas! Parūpējies, lai Tava mājas lapa būtu ērti lietojama – lai tās saturs būtu viegli pārskatāms, ātri ielādētos. Ir svarīgi, lai klients bez pūlēm spētu atrast sev nepieciešamo informāciju, piemēram, par cenām, kontaktiem, piegādes nosacījumiem u.tml.

Ja visos līmeņos Tavs klients jutīsies ērti, Google to vienkārši zinās. Un Tava mājas lapa ar laiku atradīsies pieņemamās pozīcijās. Bet ja rezultātus gribi ātri un pamatīgi, tad paralēli ekselentam servisam var izmantot dažus SEO trikus. Tos apgūt un izkopt… Tas prasa gadus. Ir daudz jāeksperimentē, daudz jāmācās.

Silti iesaku iziet kursus

Es varu iedot 5 soļus, kā sasniegt rezultātus, taču ar to vien nepietiks. Trūkst plašāka konteksta par daudziem jautājumiem. Šī iemesla dēļ iesaku iziet SEO kursus!

Tas ir manis veidots raksts, kurā esmu apkopojis, manuprāt, labākās internetā pieejamās apmācības par šo tēmu. To izstudēšana var prasīt daudzas stundas, bet tie nebūs daudzi mēneši vai pat gadi, kurus nāktos pavadīt, SEO optimizāciju veicot tikai empīriskā ceļā.

Pēcāk, kad pamatzināšanas būs apgūtas, vari ieskatīties šajos 5 soļos, kas, manuprāt, ir paši svarīgākie, lai Latvijā sasniegtu augstas Google pozīcijas.

1. Veic padziļinātu tirgus izpēti

Jebkuras SEO aktivitātes, es pat teiktu mājas lapas izveide un biznesa uzsākšana kopumā, būtu jāsāk ar rūpīgu tirgus izpēti. Ir jāsaprot, kas ir Tavi klienti, kas tiem ir nepieciešams, kādas problēmas ir jārisina. Ir jāsaprot, kas ir Tavi konkurenti, kā viņi tiek galā ar klientu apkalpošanu un ko Tu vari paveikt labāk par viņiem.

Bet ja mēs raugāmies no SEO perspektīvas, tad tirgus izpēti vajadzētu sākt ar potenciālo atslēgvārdu sarakstu. Tie ir vārdi vai frāzes, ko Tavi potenciālie klienti varētu meklēt Google, lai atrastu Tavu mājas lapu.

Sāc ar atslēgvārdiem, kas visprecīzāk raksturo Tavus produktus / pakalpojumus. Piemēram, saules paneļi, saules paneļu uzstādīšana. Tad turpini ar tādiem atslēgvārdiem, kas potenciāli varētu papildināt galvenos, piemēram, cik maksā saules paneļi, Eiropas līdzfinansējums saules paneļiem, idejas energoefektīvai mājai, kā ietaupīt naudu u.tml.

Kur un kā meklēt atslēgvārdus? Vienkāršākais veids ir Google ierakstīt tos atslēgvārdus, kas vislabāk raksturo Tavu produktu un tad skatīties, ko Google piedāvā papildus.

Vienkāršākais veids, kā bez maksas smelties idejas atslēgvārdiem.

Silti iesaku izmantot arī specializētus rīkus atslēgvārdu izpētei – Google Keyword planner, Semrush, Moz, Ubersuggest u.c. Šie rīki var būt maksas, bezmaksas, bet galvenais, ko tie dod – informāciju par to, cik reizes ik mēnesi konkrētais atslēgvārds tiek meklēts. Tas ļauj saprast, vai plānotais bizness ir ar potenciālu, kāds varētu būt papildus sortiments u.tml.

2. Sakārto mājas lapas tehnisko pusi

Kad ir apzināti atslēgvārdi, var ķerties pie mājas lapas izveides / uzlabošanas. Galvenais mērķis ir panākt, ka tā izskatās skaisti un profesionāli. Ja pašiem ir ar to grūtības – vajadzētu piemeklēt dizainerus, kas palīdzētu ar padomu.

Svarīgs ir arī mājas lapas ielādes ātrums. Šim nolūkam vajadzētu izvēlēties labu hostingu (vēlams, Latvijā vai tuvu tai esošu serveri). Mājas lapu nevajadzētu pārsātināt ar lieku programmatūru (FB pixel, Google Analytics, plugini, Hotjar u.tml.) Bildes vajadzētu publicēt izmēros (un svarā) pēc iespējas mazākas. Īsāk sakot, jo minimālistiskāka un smukāka būs mājas lapa, jo ātrāk tā ielādēsies un tās apmeklētājiem būs labāka pieredze.

Ir ļoti svarīgi, balstoties uz atrastajiem atslēgvārdiem, izveidot loģisku mājas lapas struktūru. Piemēram, ir sadaļa “Par mums” ar apakšsadaļām “Mūsu kontakti”, “Mūsu cenas”. Ir sadaļa “Produkti” ar apakšsadaļām “Saules paneļi”, “Saules kolektori” u.tml. Tam visam smuki un pārskatāmi vajadzētu atrasties majas lapas navigācijā.

Katrā sadaļā un apakšsadaļā vajadzētu būt lielajam, galvenajam virsrakstam (H1) un, vajadzības gadījumā, apakšvirsrakstiem (H2, H3 u.c.). Piemēram, ja atveram produkta lapu “Saules paneļi”, tas būs lielais virsraksts. Un lapā var būt tādi apakšvirsraksti, kā “Produkta apraksts”, “Klientu atsauksmes”, “Uzstādīšanas iespējas”.

Visbeidzot, katrai lapai un sadaļai vajadzētu nodefinēt metadatus. Metadati ir informācija, ko Google atspoguļos meklēšanas rezultātos.

Yoast SEO paplašinājums (plug-in) WordPress mājas lapas satura pārvaldības sistēmā.

Tehniski tas var būt sarežģīti, ja vien nelieto WordPress satura pārvaldības sistēmu un neuzstādi bezmaksas paplašinājumu Yoast SEO. Ar to ērti vari nodefinēt to, kā Tava mājas lapa izskatīsies meklēšanas rezultātos.

3. Uzlabo produktu / pakalpojumu lapas

Katram produktam vai pakalpojumam, ko piedāvā, vajadzētu būt savai atsevišķai lapai (sadaļai). Tajā diezgan detalizēti būtu jāapraksta to, ko piedāvā. Informācijas apjomam būtu jābūt samērā plašam (vismaz 300 vārdi), taču nevajadzētu aizrauties ar liekvārdību. Mērķis ir atbildēt uz visiem klientam interesējošajiem jautājumiem.

Noteikti vajadzētu lietot bildes – ideālā gadījumā profesionāla reklāmas fotogrāfa bildētas pēc pasūtījuma. Ja lietosiet internetā jau atrodamas bildes, tie būs mīnus-punkti augstākām pozīcijām. Tas pats attiecas uz tekstiem – saturam ir jābūt unikālam! Nekas nedrīkstētu būt kopēts no citām vietnēm, citādi Google Tavu lapu vienkārši neņems par pilnu.

Tāpat rekomendēju ievērot labākās konversiju optimizācijas (angliski – conversion rate optimization) prakses, jo nepietiek tikai ar to, ka Tavā lapā nonāk liels cilvēku skaits. Mērķis ir pārdot produktu / pakalpojumu, tādēļ šai lapai ir jābūt efektīvai – jāspēj panākt šo mērķi ar pēc iespējas lielāku lapas apmeklētāju skaitu.

4. Radi noderīgu, papildinošu saturu

Nevajadzētu kautrēties savā mājas lapā ietvert bloga sadaļu. Es to daru vienmēr – gan nelieliem, gan lieliem (miljonus apgrozošiem projektiem). Arī nozare te nav būtiska – blogā allaž būs iespējams publicēt vērtīgus un papildinošus rakstus, kas ne tikai piesaistīs papildus lapas apmeklētājus, bet arī radīs viņos pārliecību par Tavu ekspertīzi.

Šie bloga raksti var pat tiešā mērā neskart piedāvāto pakalpojumu / produktu sortimentu, taču atbildēt uz kādiem citiem potenciālo klientu jautājumiem.

Piemēram, man ir tāds projekts Grāmatvedis24.lv – tā galvenais uzdevums ir ģenerēt klientus grāmatvedības pakalpojumu sniedzējiem. Bet tas nebūt nenozīmē, ka šī projekta blogā ir tikai ar grāmatvedību saistīti raksti. Gluži otrādi – blogā uzsvars tiek likts uz ļoti dažādu saturu, kas aktuāls varētu būt potenciālajiem klientiem – topošajiem vai esošajiem uzņēmējiem. Piemēram, blogā ir atrodams raksts par mazkapitāla SIA dibināšanu. Tas ir samērā apjomīgs (1500 vārdi), pārdomāts un kvalitatīvs. Savas vērtības dēļ tas atrodas pašā Google rezultātu spicē un regulāri ģenerē apmeklētāju plūsmu. Daļa no tās kļūst par klientiem – šie cilvēki noslēdz līgumu par grāmatvedības pakalpojumiem.

5. Nostiprini savas lapas autoritāti

Vēl bez kvalitatīvas (skaistas, pārskatāmas un ātras) mājas lapas, vēl bez ļoti pārdomātām produktu landing lapām un satura mārketinga vērtīgu rakstu formā, svarīgi ir arī ārēji signāli. Piemēram, cik daudz Tavas mājas lapas saturs tiek šērots soctīklos. Cik soctīkos ir izveidots un aktīvi pārvaldīts konts Tavam uzņēmumam? Tos mēs pazīstam, kā Social signals, ko Google ņem vērā, lemjot par lapas pozīcijām.

Vēl būtiskāki ir ienākošie linki (Backlinks) – Tavas mājas lapas hipersaites, kas atrodas citās mājas lapās. Jo kvalitatīvāka un satura ziņā atbilstošāka ir mājas lapa, kurā atrodas links uz Tavu mājas lapu, jo labāk! Un jo grūtāk šajā mājas lapā ir dabūt linku, jo labāk! Taču ar linkiem neaizraujies, jo, kaut arī tie var sniegt būtisku pienesumu pozīcijās, tie var panākt arī Google sankcijas, jo pašrocīgi linkus veidot nav ok. Attiecīgi, Latvijas apstākļos vairumā nozaru pietiks vien ar dažiem kvalitatīviem linkiem.

Kā uzstādīt vairākus WhatsApp`us

0
dual whatsapp

Mēdz būt situācijas, kad rodas nepieciešamība savā viedtālrunī uzstādīt un lietot vairākas WhatsApp saziņas aplikācijas. Piemēram, tas var būt privātais un uzņēmuma konts u.tml. Šajā rakstā parādīšu, kā to ir iespējams izdarīt un tikt līdz pat 3 WhatsApp kontiem, ko iespējams lietot paralēli vienu otram – vienā mobilajā telefonā.

3 WhatsApp konti manā viedtālrunī (Samsung S20, Android 12).

1. Opcija – Business WhatsApp

Ātrākais un ērtākais variants, kā tikt pie papildus konta, ir uzstādīt WhatsApp Business, ko bez maksas var izdarīt, apmeklējot vietni business.whatsapp.com

Tajā ir iespējamas arī dažādas papildus fīčas (features), piemēram, automātiskais atbildētājs klientu ziņām u.tml.

2. Opcija – Dual WhatsApp

Šis variants nebūs pieejams iOs (Apple) lietotājiem. Taču, ja Tu izmanto Android telefonu, vari aktivizēt Dual WhatsApp telefona iestatījumos:

Samsung: Settings > Advanced features > Dual Messenger
Xiaomi: Settings > Dual Apps
Huawei: Settings > App Twin

Ja lieto kādu citu telefonu, vari jautāt Google: how to use dual whatsapp in …

Kas ir dropšipings

0
kas ir dropšipings

Dropšipings (angliski – dropshipping) ir e-komercijas biznesa modelis, kurā pārdevēja pārdotās preces klientam piegādā sadarbības partneri. Tas nozīmē, ka pārdevējam nav preču krājumi (angliski – stock) – ir tikai interneta veikals un tiek veiktas mārketinga aktivitātes, preču ražošanu, pasūtījumu apstrādi un preču piegādi atstājot citu uzņēmumu pārziņā.

Šāds biznesa modelis ļauj uzsākt uzņēmējdarbību ar salīdzinoši maziem ieguldījumiem un praktiski bez riskiem iedzīvoties mīnusos. Šajā rakstā Jūs uzzināsiet:

  1. Produktu izvēle
  2. Sadarbības partneri
  3. Platformas izvēle
  4. Reklāmas izveide
  5. Peļņas potenciāls

Produkta izvēle

Es teiktu, ka šo biznesa modeli var iedalīt četros posmos. Pirmais no tiem ir saprast, kāda veida produktus vēlaties pārdot. Protams, ir forši, ja šie produkti patīk pašam, bet vēl labāk būtu, ja tie patiktu arī potenciālajiem klientiem. Ideālā scenārijā – ļoti lielam skaitam potenciālo klientu. Tas ļaus jau pašā startā neiebraukt auzās.

Labākais veids, kā saprast, pēc kā ir pieprasījums, ir rūpīgi iedziļināties pieejamajos datos – caurlūkot dažādus interneta veikalus, viņu pārdotākos produktus ar pozitīvākajām atsauksmēm. Der ieklausīties nozares ekspertu prognozēs, paanalizēt meklējumu skaitu un trendus Google platformā (Google Keyword planner ir pieejama statistika) un citviet, kur varat iegūt daudz maz uzticamu informāciju. Rūpīgi veicot šīs darbības, sāks izkristalizēties aptuvenais sortiments, kas ļaus tālāk jau spert nākamos soļus biznesa attīstībā.

Sadarbības partneri

Nākamais solis būs saprast, kas būs potenciālie sadarbības partneri, kuri fiziski spēs nogādāt klientam viņa pasūtīto preci. Pati primitīvākā dropšipinga pieeja ir nodot saņemtos pasūtījumus Aliexpress pārdevējiem – būtībā, nopirkt klientu pasūtītās preces viņu vārdā iekš Aliexpres vai līdzīgām e-komercijas platformām.

Mazliet nopietnāka pieeja būtu sazināties ar šiem pārdevējiem un vienoties par plašāku sadarbību – potenciālo pasūtījumu apjomu, izdevīgākiem cenas / piegādes nosacījumiem, testa (paraugu) produktu saņemšanu reklāmas materiālu izveidei u.tml. Būtiski, lai arī otrā galā cilvēks šo pasākumu uztvertu nopietni un uz viņu varētu paļauties. Galu galā, uz spēles būs tikai Tava reputācija – klients, veicot pasūtījumu, nekad nezinās, ka to galā apstrādās kāds trešās valsts pilsonis tālās zemēs.

Pavisam nopietna pieeja, kas ir neizbēgama ar laiku – profesionāla sadarbības partnera piesaiste, kurš mērķtiecīgi strādā ar augsta līmeņa dropšiperiem. Šim cilvēkam ir sava noliktava Ķīnā, kurā glabāsies Tavs produktu stoks. Viņš lokāli iepirks produkciju no rūpnīcām par ļoti labu cenu, viņš parūpēsies par kvalitatīvu iepakojumu, ko rotās Tavs logo, kā arī šim cilvēkam būs pieejami lēti un ātri piegādes (shipping) kanāli.

Platformas izvēle

Kad esi sapratis, kas un kādā veidā Tavam klientam piegādās viņa pasūtītās preces, vari sākt veidot interneta veikalu, kurā šos pasūtījumus būs iespējams veikt. Būtībā tikai šajā posmā būs pirmie finansiālie ieguldījumi, jo abos iepriekšējos pamatā ir tikai ieguldītais laiks tirgus izpētē un komunikācijā ar potenciālajiem sadarbības partneriem.

Ļoti iespējams, pati populārākā opcija ir tirgot savu produkciju kādā no mega-internetveikaliem, piemēram, Amazon vai Ebay. Tā var būt efektīva pieeja, ja paļausieties uz platformas radīto trafiku (klientu plūsmu). Tomēr, ja plānojat veikt reklāmas aktivitātes, piemēram, sociālajos tīklos, tad diez vai gribēsiet par savu naudu reklamēt šos interneta veikalus, tostarp, savus konkurentus.

Prātīgāka pieeja būtu veidot savu interneta veikalu. Vairums dropšiperu šim nolūkam izmanto Shopify, kas ļaus par daudz maz pieņemamu naudu un bez programmēšanas zināšanām tikt pie sava interneta veikala ļoti īsā laikā. Lētāka alternanatīva būs WooCommerce e-komercijas sistēma, kas ir daļa no WordPress mājas lapas, ko varat hostēt uz sev pieejama servera. Tas būtu 10x lētāk, tomēr prasītu papildus zināšanas par to, kā pasūtīt hostingu, uzstādīt WordPress un WooCommerce, ievietot produktus, pieslēgt maksājumus u.tml. Protams, to visu var iemācīties, bet reti kuram gribas tērēt savu laiku. Nu, tad atliek tērēt savu naudu…

Reklāmas izveide

Pieredzējuši dropšiperi teiks, ka mārketings sastādīs vismaz 60-70% no veiksmes formulas šajā biznesā. Un tā tas arī – nav būtiski, cik forši Tev ir produkti, cik smuks interneta veikals… Ja Tu nespēj piesaistīt un ieinteresēt klientus, tad Tavs bizness būs lemts neveiksmei.

Būtiski atcerēties, ka vairums dropšiperu fokusējas uz trendīgu produktu pārdošanu, jo tur mīt lielākā nauda. Bet trendīgu produkti, visbiežāk, tiek pārdoti kā impulsa pirkumi. Cilvēkam iekrīt acīs produkts un viņš, emociju vadīts, to tūdaļ arī nopērk. Tas nozīmē, ka par pamatu būs forša, uzrunājoša reklāma, visticamāk, video formā, kurā īsi tiek nodemonstrētās produkta labākās īpašības. Un šī reklāma būs redzama vidē, kurā cilvēks čilo – soctīklos. Tomēr šāda pieeja būs dārga, jo būs nepieciešams veidot daudz reklāmas vizuāļus un tekstu variācijas – to visu būs jātestē, lai atrastu efektīvāko reklāmu. Var gadīties, ka pat 80% no produkta gala cenas veidos reklāmas izdevumi – klienta piesaiste. Pārējie 20% sadalīsies Tev, sadarbības partnerim, ražotājiem, piegādātājiem u.tml.

Vai ir iespējamas lētākas un vieglākas alternatīvas? Jā, bet tas noteikti prasīs daudz vairāk radošuma un laika. Standarts šajā nozarē ir maksas reklāmas soctīklos.

Peļņas potenciāls

Ir skaidrs, ka ar šo modeli var pelnīt daudz, ja ir skaidrs, ko un kāpēc dara. Spicākie džeki šajā nozarē ik gadu pelna miljonus, tirgojot Ķīnas sūdus. Pats esmu hakojis funeli vienam šādam projektam un secinājis, ka aptuvenie ienākumi ik mēnesi ir ap 60 000 eiro. Tirgojot lētas rotaslietas vīriešiem, reklamējoties FB un Instagram, pasūtījumus pieņemot Shopify.

Un, taisnību sakot, šis modelis tā augstākajā līmenī būtiski neatšķiras no klasiska interneta veikala, piemēram, 1a.lv. Arī viņiem nav milzīga noliktava ar visu vietnē atrodamo produkciju. Viņiem ir piegādātāji. Vienīgā atšķirība no dropshipping modeļa ir tā, ka preci iesniedz arī pats 1A savos klientu apkalpošanas centros. Un viņiem ir nelieli distribūcijas centri, kuros uzglabā / apstrādā dotajā brīdī saņemtās preces no piegādātājiem.

Ja dropshipings liekas par ķēpīgu, var jau iemest aci Alibabā, aplūkot interesantus produktus, tos iepirkt par vairumtirdzniecības cenām un tirgot mazumtirdzniecībā tepat uz vietas – Latvijā. Tā dara ļoooti daudzi uzņēmēji.

Kas ir partnermārketings?

0
kas ir partnermārketings, affiliate marketing

Partnermārketings (angliski – affiliate marketing), saukts arī par filiālmārketingu, ir produktu un pakalpojumu virzīšanas metode, kam raksturīga uzņēmumu sadarbība ar partneriem (starpniekiem), maksājot tiem komisijas par piesaistītiem klientiem.

Visbiežāk šis mārketinga virziens tiek skatīts no starpnieku puses, sniedzot padomus un piedāvājot metodes, kā efektīvāk virzīt (promotēt) dažādus produktus vai pakalpojumus. Retāk – aktualizēts no uzņēmumu puses, kuri ir reālie produktu ražotāji / pārdevēji vai pakalpojumu sniedzēji. Manuprāt, nepelnīti, jo tā ir lieliska iespēja abām pusēm!

Peļņas iespējas abām pusēm

Sākšu ar to, ka partnermārketings ir lieliska iespēja uzņēmumiem aptvert vēl plašāku auditoriju un piesaistīt vēl vairāk klientus, kā tas būtu iespējams pašu spēkiem. Tas tāpēc, ka starpnieki nereti ir mārketinga lietpratēji. Tie pārzina visdažādākos reklāmas kanālus, spēj sasniegt auditoriju un pelnīt ar minimāliem reklāmas ieguldījumiem. Savukārt uzņēmumiem tas ir drošības garants – katrs piesaistīts klients allaž maksās konstantu summu. Tas ļauj paredzēt reklāmas izdevumus un mazina iespēju palikt mīnusos.

Partnermārketings ir arī lieliska iespēja starpniekiem, jo ir iespējams uzsākt biznesu, neveicot lielus ieguldījumus. Nav nepieciešamas telpas vai ražošanas iekārtas, nav jāorganizē produktu distribūcijas jautājumi. Atliek vienkārši apgūt mārketinga prasmes un piedāvāt, ja tā var teikt, svešus produktus, nesot minimālu risku neizdošanās gadījumā.

Partneru programmas

Ārkārtīgi daudzi uzņēmumi pasaulē ir izstrādājuši savas affiliate mārketinga programmas. Tajās ir iespējams reģistrēties cilvēkiem no malas, kuri tālāk promotē šī uzņēmuma produkciju vai pakalpojumus. Katrs veiksmīgi piesaistīts klients nozīmē nopelnītu komisiju, caurmērā, 10% apmērā. Tiesa, komisijas apmērs var variēt pa nozarēm un produktu veidiem. Digitālu produktu virzīšanas gadījumā ir iespējams nopelnīt līdz pat 80-90% lielas komisijas.

Kā piemēru varu minēt pasaules lielāko internetveikalu Amazon, kuram ir sava affiliate programma – Amazon Associates. Tajā ir ļoti vienkārši reģistrēties. Amazon talāk starpniekiem piedāvā īpašu sistēmu, kas izveido unikālus linkus (hipersaites). Ja kāds uzspiež uz starpnieka unikālā linka un veic pirkumu – starpnieks saņem komisiju.

Amazon Associates sadarbības modeļa ilustrācija.

Varu minēt arī vienu piemēru no Latvijas – Area IT affiliate programmu. Tajā par katru piesaistītu klientu uzņēmums ir gatavs maksāt no € 6,50 līdz pat € 42,50. Reģistrācija ir vienkārša, starpnieks tiek pie unikāla linka. Ir pieejams arī kontrolpanelis, kurā redzēt, cik cilvēku ir uzspieduši uz linka, cik no viņiem ir kļuvuši par klientiem, kāda ir nopelnītā komisija u.tml. Bet šādu piemēru pat mazās Latvijas kontekstā ir pietiekami.

Partneru tīkli

Partneru tīkli (angliski – affiliate networks) ir populārākā izvēle, kur starpniekiem meklēt uzņēmumus, kuru produktus vai pakalpojumus piedāvāt potenciālajiem klientiem. Būtībā tās ir mājas lapas, kas ir apkopojušas partnerprogrammas no visas pasaules. Vienkopus ir iespējams skatīt piedāvājumus no visas pasaules. Kā piemērus varu minēt ClickBank globālajā tirgū un DoAff Latvijā.

Latvijā šīs programmas caurmēra apkopo piedāvājumus no finanšu sektora – ātrie kreditētāji ir gatavi maksāt sulīgas komisijas par piesaistītiem klientiem. Attiecīgi, šajā tīklā ir iespējams tikt gan pie promotējamiem linkiem, gan pie reklāmas banneriem teju visiem nebanku kreditētājiem. Reģistrācija ir vienkārša, taču jārēķinās ar milzīgu konkurenci – šķiet, Latvijā tas ir populārākais virziens, kurā darbojas affiliate marketing fani.

Partnerības veidošana

Trešais, nepelnīti visnepopulārākais virziens, ir partnerības veidošana. Proti, uzņēmums individuāli uzrunā starpnieku, lūdzot promotēt produktu un vienojoties par nosacījumiem, samaksu. Vai otrādi – to pašu dara starpnieks, uzrunājot sev interesantus un saistošus uzņēmumus. Ir ārkārtīgi daudz uzņēmumu, kuri nav reģistrējušies partneru tīklā vai kuri nav izveidojuši publiski pieejamu partnerprogrammu. Un ir ārkārtīgi maz mārketeru, kuri izkāpj no savas komforta zonas, uzrunājot uzņēmumus, kas par šo mārketinga virzienu neko nezina. Attiecīgi, ir ļoti maza konkurence un lielas peļņas iespējas.

Protams, šajā gadījumā nav pieejama digitāla infrastruktūra, kas palīdzētu izsekot piesaistīto klientu skaitu. Tā vietā nākas būt radošiem un izmantot dažādus nestandarta risinājumus.

Promotējamo produktu veidi

Visbeidzot, šajā rakstā gribētu pieskarties dažādiem promotējamo produktu veidiem. ABSOLŪTAIS vairums starpnieku virza digitālus produktus (piemēram, online kursus), e-komercijas produktus. Mazāk ir tādu, kas virza digitālus pakalpojumus, piemēram, manis jau minēto hostingu, pieteikšanos finanšu pakalpojumiem u.tml.

Bet vismazāk ir tādu, kuri virza real world produktus un pakalpojumus. Tas tādēļ, ka tiem piesaistītos klientus ir ļoti grūti kontrolēt. Piemēram, pakalpojumu nozarē ļoti bieži pakalpojumi tiek rezervēti, zvanot pa telefonu. Attiecīgi, 99% starpnieku šķiet, ka šos zvanus nav iespējams izsekot, un, līdz ar to, tur nav iespējams nopelnīt. Bet atkal – tas ir radošuma un uzņēmības jautājums, meklējot risinājumus. Un risinājumus allaž ir iespējams atrast! Un, jo grūtāk ir uzsākt partnerības veidošanu kādā nozarē, jo mazāka būs konkurence un lielāks peļņas potenciāls. Āmen!

Kā novērst e-pastu nonākšanu spamā

0
kā novērst e-pastu nonākšanu spamā, filtri

Mēdz būt situācijas, kad paralēli savam ikdienas e-pasta kontam, mums ir arī virtuālas e-pasta adreses, uz kurām sūtītie e-pasti automātiski tiek pārsūtīti uz mūsu ikdienas e-pasta kontu. Tas var būt saistīts, piemēram, ar reklāmas atdeves analīzi – dažādās mājas lapās varam norādīt dažādas e-pasta adreses un, ja saņemam klienta e-pastu, skaidri zinām, kur viņš uzzināja par mūsu sniegtajiem pakalpojumiem. Bet ko darīt, ja šie pārsūtītie e-pasti regulāri iekrīt spamā un mēs to palaižam garām? Šeit būs pamācība, kā risināt šo problēmu dažādās e-pastu platformās.

1. Filtra izveide Gmail kontā

Tātad, situācija – mana ikdienas e-pasta adrese ir epitets@gmail.com, kurā es saņemu būtiskākos e-pastus. Pats par sevi saprotams – es to regulāri pārbaudu, lai garām nepaslīdētu kaut kas svarīgs. Bet man ir arī virtuāla e-pasta adrese valts@funnel.lv. Es ikdienā nepārbaudu šo e-pasta kontu, jo jebkurš tajā ienākošais e-pasts man tiek automātiski pārsūtīts uz ikdienas e-pasta adresi.

Bet ir problēma – ļoti bieži Gmail izlemj šos pārsūtītos e-pastus “iemest spamā”. Šī iemesla dēļ man nereti paslīd garām svarīgi potenciālo klientu sūtītie e-pasti. Kad piefiksēju, ka tie ir nonākuši spamā, tad ir jau par vēlu – potenciālie klienti ir paguvuši atrast kādu citu pakalpojumu sniedzēju. Bet ko darīt, lai šādas situācijas turpmāk vairs nenotiktu un visi pārsūtītie e-pasti allaž saglabātos iesūtnē?

1. Atveram Gmail iestatījumus.

Sākam ar to, ka atveram savu Gmail e-pasta kontu un labajā, augšējā stūrī meklējam zobratiņu. Pēc tam, kad būsim uz tā nospieduši, parādīsies opcija aplūkot plašākus Gmail e-pasta iestatījumus.

2. Sākam veidot jaunu e-pastu filtru.

Meklējam filtru iestatījumu nodalījumu un tajā spiežam uz iespējas izveidot jaunu filtru.

3. Norādām mūsu virtuālo e-pasta adresi.

Filtra pamatā būs apstāklis – nupat Gmail ienākušais e-pasts nav adresēts manai ikdienas e-pasta adresei epitets@gmail.com, bet gan virtuālajai – valts@funnel.lv. Tātad, pie adresāta (To) norādām virtuālo e-pasta adresi, no kuras e-pasts tiks pārsūtīts un varam sākt filtra izveidi (Create filter).

4. Veicam pret-spama iestatījumus.

Visbeidzot, iestatām, ka ja mūsu Gmail kontā ienāk e-pasts un tas ir adresēts valts@funnel.lv, tad to nekādā gadījumā nevajadzētu “iemest spamā”, un to allaž būtu jāsaglabā tieši iesūtnē (Primary). Atlicis pēdējais solis – izveidot filtru (Create filter). Viss – lieta darīta.

2. Filtra izveide Inbox kontā

Situācija līdzīga, kā Gmail kontekstā – mana ikdienas e-pasta adrese ir epitets@inbox.lv, kurā saņemu būtiskākos e-pastus. Katru dienu pārbaudu šo kontu, lai kaut kas nepaslīdētu garām. Bet man ir pieejama arī virtuāla e-pasta adrese valts@funnel.lv, uz kuru sūtītie e-pasti automātiski tiek pārsūtīti uz epitets@inbox.lv, tikai problēma tāda, ka nereti tie tiek atzīmēti, kā spams un es tos palaižu garām. Ko darīt, lai turpmāk visi pārsūtītie e-pasti atrastos iesūtnē?

1. Iestatījumu atvēršana.

Sāksim ar to, ka atvērsim savu inbox.lv kontu (pastkastīti) un labajā, augšējā stūrī meklēsim opciju “Iestatījumi”. Spiežam virsū un sekojam tālākajiem soļiem!

2. Filtru iestatījumu sekcijas atvēršana.

Kreisajā pusē atrodam filtru iestatījumu sekciju un sākam filtra izveidi.

3. Filtra izveidošana.

Iestatām, ka turpmāk visi ienākošie e-pasti, ja tie būs adresēti (Kam) e-pasta adresei valts@funnel.lv, kas ir mana virtuālā e-pasta adrese, nekādā gadījumā netiks uzskatīti par spamu un allaž atradīsies iesūtnē, kur tos uzreiz varēšu pamanīt un atbildēt e-pastu sūtītājiem – potenciālajiem klientiem. Saglabājam jaunizveidoto filtru un lieta darīta!

3. Filtra izveide Webmail (cPanel) kontā

Trešā situācija varētu būt aktuāla tiem, kuriem uzņēmuma mājas lapa ir bāzēta uz hostinga konta, un uz šī paša konta ir bāzēti arī uzņēmuma e-pasta konti, kam pieslēdzas ar /webmail, Thundenbird, Outlook u.c. Piemēram, mana uzņēmuma centrālā e-pasta adrese ir valts@epitets.lv, kurā saņemu klientu e-pastus. Man ir arī virtuālā e-pasta adrese valts@funnel.lv, uz kuru sūtītie e-pasti tiek automātiski pārsūtīti uz valts@epitets.lv. Ko darīt, lai garantētu pārsūtīto e-pastu nenonākšanu spamā? Sekojiet tālākajiem soļiem, kas atšķirsies no Gmail un Inbox situācijas.

1. Ielogošanās cPanel un e-pastu filtrēšanas opcijas atrašana.

Pirmkārt, Jums vai atbildīgajam cilvēkam būs jāielogojas cPanel sistēmā, kas, visbiežāk, ir atrodama, pārlūkā ierakstot nosaukums.lv/cpanel. Kad tas ir veiksmīgi izdevies, meklējiet E-pastu sekciju un tajā – E-pastu filtru opciju!

2. Savas ikdienas e-pasta adreses atrašana.

Atrodiet e-pasta adresi, kurā gala rezultātā vēlēsieties saņemt, lasīt un no kuras vēlēsieties atbildēt uz klienta sūtīto e-pastu! Labajā pusē no tās meklējiet Filtru pārvaldīšanas opciju!

3. Filtra izveides sākšana.

Sāciet jauna filtra izveidi un iestatīšanu!

4. Filtra iestatīšana par pamatu ņemot virtuālo e-pasta adresi.

Filtru varat nosaukt pilnīgi jebkā. Filtrēšanas iestatījumos (noteikumos) norādiet situāciju, ka e-pasta primārais adresāts (To) ir mūsu virtuālā e-pasta adrese, šajā gadījumā, valts@funnel.lv. Tālāk norādiet, ka ja šāds e-pasts ir saņemts, tad to ir jānogādā mapē “Inbox” (Iesūtne). Izveidojiet filtru un neraizējieties, ka klientu sūtītie e-pasti varētu paslīdēt garām nepamanīti!

4. Filtra izveide citos kontos

Ļoti iespējams, ka daļa no jums izmantos kādu citu e-pastu pakalpojumu sniedzēju, sistēmu, kontu u.tml. Katrai situācijai izveidot detalizētu pamācību būs sarežģīti, tādēļ vienkārši paturiet prātā filtra izveides pamatprincipus, ko, ļoti iespējams, varēsiet pielietot arī jebkurā citā e-pasta sistēmā!

Pirmkārt, ielogojieties savā e-pasta kontā! Otrkārt, meklējiet konta iestatījumus un tajos meklējiet e-pastu filtrēšanas iestatījumus! Treškārt, izveidojiet jaunu filtru, par pamatu ņemot kritēriju, ka ienākošie e-pasti primāri ir adresēti nevis Jums (Jūsu reālajai e-pasta adresei), bet gan virtuālajai e-pasta adresei, kuras kontu ikdienā nepārbaudat un no kuras nesūtat e-pastus, bet uz kuru tiek sūtīti Jums adresēti e-pasti, kas tiek pārsūtīti uz Jūsu reālo e-pasta adresi. Ceturtkārt, iestatiet to, lai ienākošie e-pasti, kas ir primāri adresēti Jūsu virtuālajai e-pasta adresei, nekad netiktu pārvirzīti uz spama sadaļu, bet tikai un vienīgi uz iesūtni, kur tos varēsiet ātri piefiksēt.

DROŠI PIESEKO

1,346DraugiUzaicināt
604SekotājiPiesekot
706SekotājiPiesekot
60AbonentiAbonēt