Kas ir partnermārketings?

0
513
kas ir partnermārketings, affiliate marketing

Partnermārketings (angliski – affiliate marketing), saukts arī par filiālmārketingu, ir produktu un pakalpojumu virzīšanas metode, kam raksturīga uzņēmumu sadarbība ar partneriem (starpniekiem), maksājot tiem komisijas par piesaistītiem klientiem.

Visbiežāk šis mārketinga virziens tiek skatīts no starpnieku puses, sniedzot padomus un piedāvājot metodes, kā efektīvāk virzīt (promotēt) dažādus produktus vai pakalpojumus. Retāk – aktualizēts no uzņēmumu puses, kuri ir reālie produktu ražotāji / pārdevēji vai pakalpojumu sniedzēji. Manuprāt, nepelnīti, jo tā ir lieliska iespēja abām pusēm!

Peļņas iespējas abām pusēm

Sākšu ar to, ka partnermārketings ir lieliska iespēja uzņēmumiem aptvert vēl plašāku auditoriju un piesaistīt vēl vairāk klientus, kā tas būtu iespējams pašu spēkiem. Tas tāpēc, ka starpnieki nereti ir mārketinga lietpratēji. Tie pārzina visdažādākos reklāmas kanālus, spēj sasniegt auditoriju un pelnīt ar minimāliem reklāmas ieguldījumiem. Savukārt uzņēmumiem tas ir drošības garants – katrs piesaistīts klients allaž maksās konstantu summu. Tas ļauj paredzēt reklāmas izdevumus un mazina iespēju palikt mīnusos.

Partnermārketings ir arī lieliska iespēja starpniekiem, jo ir iespējams uzsākt biznesu, neveicot lielus ieguldījumus. Nav nepieciešamas telpas vai ražošanas iekārtas, nav jāorganizē produktu distribūcijas jautājumi. Atliek vienkārši apgūt mārketinga prasmes un piedāvāt, ja tā var teikt, svešus produktus, nesot minimālu risku neizdošanās gadījumā.

Partneru programmas

Ārkārtīgi daudzi uzņēmumi pasaulē ir izstrādājuši savas affiliate mārketinga programmas. Tajās ir iespējams reģistrēties cilvēkiem no malas, kuri tālāk promotē šī uzņēmuma produkciju vai pakalpojumus. Katrs veiksmīgi piesaistīts klients nozīmē nopelnītu komisiju, caurmērā, 10% apmērā. Tiesa, komisijas apmērs var variēt pa nozarēm un produktu veidiem. Digitālu produktu virzīšanas gadījumā ir iespējams nopelnīt līdz pat 80-90% lielas komisijas.

Kā piemēru varu minēt pasaules lielāko internetveikalu Amazon, kuram ir sava affiliate programma – Amazon Associates. Tajā ir ļoti vienkārši reģistrēties. Amazon talāk starpniekiem piedāvā īpašu sistēmu, kas izveido unikālus linkus (hipersaites). Ja kāds uzspiež uz starpnieka unikālā linka un veic pirkumu – starpnieks saņem komisiju.

Amazon Associates sadarbības modeļa ilustrācija.

Varu minēt arī vienu piemēru no Latvijas – Area IT affiliate programmu. Tajā par katru piesaistītu klientu uzņēmums ir gatavs maksāt no € 6,50 līdz pat € 42,50. Reģistrācija ir vienkārša, starpnieks tiek pie unikāla linka. Ir pieejams arī kontrolpanelis, kurā redzēt, cik cilvēku ir uzspieduši uz linka, cik no viņiem ir kļuvuši par klientiem, kāda ir nopelnītā komisija u.tml. Bet šādu piemēru pat mazās Latvijas kontekstā ir pietiekami.

Partneru tīkli

Partneru tīkli (angliski – affiliate networks) ir populārākā izvēle, kur starpniekiem meklēt uzņēmumus, kuru produktus vai pakalpojumus piedāvāt potenciālajiem klientiem. Būtībā tās ir mājas lapas, kas ir apkopojušas partnerprogrammas no visas pasaules. Vienkopus ir iespējams skatīt piedāvājumus no visas pasaules. Kā piemērus varu minēt ClickBank globālajā tirgū un DoAff Latvijā.

Latvijā šīs programmas caurmēra apkopo piedāvājumus no finanšu sektora – ātrie kreditētāji ir gatavi maksāt sulīgas komisijas par piesaistītiem klientiem. Attiecīgi, šajā tīklā ir iespējams tikt gan pie promotējamiem linkiem, gan pie reklāmas banneriem teju visiem nebanku kreditētājiem. Reģistrācija ir vienkārša, taču jārēķinās ar milzīgu konkurenci – šķiet, Latvijā tas ir populārākais virziens, kurā darbojas affiliate marketing fani.

Partnerības veidošana

Trešais, nepelnīti visnepopulārākais virziens, ir partnerības veidošana. Proti, uzņēmums individuāli uzrunā starpnieku, lūdzot promotēt produktu un vienojoties par nosacījumiem, samaksu. Vai otrādi – to pašu dara starpnieks, uzrunājot sev interesantus un saistošus uzņēmumus. Ir ārkārtīgi daudz uzņēmumu, kuri nav reģistrējušies partneru tīklā vai kuri nav izveidojuši publiski pieejamu partnerprogrammu. Un ir ārkārtīgi maz mārketeru, kuri izkāpj no savas komforta zonas, uzrunājot uzņēmumus, kas par šo mārketinga virzienu neko nezina. Attiecīgi, ir ļoti maza konkurence un lielas peļņas iespējas.

Protams, šajā gadījumā nav pieejama digitāla infrastruktūra, kas palīdzētu izsekot piesaistīto klientu skaitu. Tā vietā nākas būt radošiem un izmantot dažādus nestandarta risinājumus.

Promotējamo produktu veidi

Visbeidzot, šajā rakstā gribētu pieskarties dažādiem promotējamo produktu veidiem. ABSOLŪTAIS vairums starpnieku virza digitālus produktus (piemēram, online kursus), e-komercijas produktus. Mazāk ir tādu, kas virza digitālus pakalpojumus, piemēram, manis jau minēto hostingu, pieteikšanos finanšu pakalpojumiem u.tml.

Bet vismazāk ir tādu, kuri virza real world produktus un pakalpojumus. Tas tādēļ, ka tiem piesaistītos klientus ir ļoti grūti kontrolēt. Piemēram, pakalpojumu nozarē ļoti bieži pakalpojumi tiek rezervēti, zvanot pa telefonu. Attiecīgi, 99% starpnieku šķiet, ka šos zvanus nav iespējams izsekot, un, līdz ar to, tur nav iespējams nopelnīt. Bet atkal – tas ir radošuma un uzņēmības jautājums, meklējot risinājumus. Un risinājumus allaž ir iespējams atrast! Un, jo grūtāk ir uzsākt partnerības veidošanu kādā nozarē, jo mazāka būs konkurence un lielāks peļņas potenciāls. Āmen!

Iepriekšējais rakstsKā novērst e-pastu nonākšanu spamā
Nākamais rakstsKas ir dropšipings
Cilvēks ar dažādām maskām. Šīs lapas kontekstā valkāju blogera masku.