Brīva vieta Jūsu reklāmai

Kas ir SEO optimizācija

Daudzi vēlas zināt, kas ir SEO optimizācija. Cik tā ir sarežģīta, ja vēlamies veikt saviem spēkiem? Un cik dārga, jo to veic kāds SEO pakalpojumu sniedzējs no malas?

SEO Definīcija

SEO (angliski - Search Engine Optimization) ir digitāla satura optimizēšana ar mērķi iegūt pēc iespējas augstākas organiskās pozīcijas meklētājprogrammās, tādās kā Google, Bing, Youtube u.tml.

Tiesa, visbiežāk mēs ar SEO saprotam tieši mājas lapas optimizēšanu, lai tā pie dažādiem cilvēku meklējumiem Google parādītos pirmajās rezultātu lapās, augstās pozīcijās.

Ir ļoti būtiski nošķirt Google organiskās pozīcijas no maksas reklāmas (Google Ads).

Pirmais Google piedāvātais rezultāts ir maksas (Reklāma), kam seko trīs organiskie (bezmaksas) rezultāti.

Vienā gadījumā Tu vari tikt augstās pozīcijās bez maksas, jo Tavs saturs ir pierādījis tā kvalitāti un vērtību Google algoritmu / lietotāju acīs. Otrā gadījumā Tu vienkārši samaksā Google par augstu reklāmas pozīciju (reklāmu sekcijā) un katru klikšķi uz tās.

Kā izvēlēties SEO pakalpojumu sniedzēju?

Kā mēdz sacīt – kur ir aitas, tur ir cirpēji.

Mūsdienās mājas lapa ir neatņemama biznesa sastāvdaļa. Tā ne tikai prezentē uzņēmumu piedāvātos produktus vai pakalpojumus, bet arī veicina to pārdošanu. Attiecīgi, teju ikviens uzņēmuma īpašnieks labprāt virza trafiku (apmeklētāju plūsmu) uz savu mājas lapu. Un, ja vēl šis trafiks ir pieejams bez maksas (ko palīdz sasniegt SEO optimizācija)…

Attiecīgi, atrodas virkne uzņēmumu, kas apsola par nelielu, bet taisnīgu samaksu palīdzēt Tavam uzņēmumam iekarot augstākās Google pozīcijas un sasniegt šo “bezmaksas” trafiku.

Kuram no tiem visiem uzticēties?

Mans ieteikumus būtu kurpnieku vērtēt pēc kurpēm. Un arī par SEO speciālistu primāri vajadzētu runāt viņa darbiem un rezultātiem, nevis tukšiem solījumiem.

Pirms nolīgt speciālistu, uzdod tam jautājumus par līdzšinējiem projektiem un sasniegtajiem rezultātiem! Ir būtiski pašiem pārliecināties, cik labi ir šie rezultāti un cik tie ir ilgstoši. Nav māksla ar black hat paņēmieniem iekarot augstas pozīcijas, bet nedēļu vēlāk, pēc algoritma izmaiņām, pazust no Google rezultātiem pavisam.

Piemērs ar aģentūru, kas sola vairāk, nekā spēj realizēt.

Tāpat pārliecinies, kādas pozīcijas savai mājas lapai ir spējis iekārot pakalpojuma sniedzējs pie viņam svarīgiem atslēgvārdiem – SEO optimizācija, mājas lapu izveide u.tml.

Un cik par to vajadzētu maksāt?

Atceries, ka Tu nemaksā par SEO speciālista darbu. Tu nemaksā arī par Google pirmajām pozīcijām. Tu maksā par papildus piesaistītajiem klientiem.

Cik lielu papildus trafiku sola speciālists pēc optimizācijas? Cik daudzi no papildus piesaistītajiem mājas lapas apmeklētājiem potenciāli kļūs par klientiem? Cik daudz Tu nopelni ar katru pārdoto produktu / sniegto pakalpojumu?

Es zinu konkrētus gadījumus, kad uzņēmuma īpašniekam neceļas roka par optimizāciju maksāt pat 500 eiro, taču rezultātā izdodas sasniegt jaunus klientus, kas ienes 300 000+ eiro. Tev ir jāspēj skaidri saprast, kāda būs atdeve no SEO aktivitātēm. Tas arī ļaus saprast, cik par to gribi vai negribi maksāt. Galvenais, lai SEO speciālists spēj sasniegt solīto rezultātu!

Kā veikt SEO optimizāciju saviem spēkiem?

Manuprāt, tā vietā, lai koncentrētos uz SEO trikiem, Tev vajadzētu domāt par to, kā radīt perfektu pieredzi savam klientam. Ja līdz sirds dziļumiem iedziļināsies tajā, ko vēlas Tavs klients, augstas Google pozīcijas atnāks pašas.

Nopietni. Rūpīgi pielāgo produktu / pakalpojumu klienta vēlmēm, perfekti apkalpo viņu gan pirms, gan pēc pirkuma izdarīšanas! Parūpējies, lai Tava mājas lapa būtu ērti lietojama – lai tās saturs būtu viegli pārskatāms, ātri ielādētos. Ir svarīgi, lai klients bez pūlēm spētu atrast sev nepieciešamo informāciju, piemēram, par cenām, kontaktiem, piegādes nosacījumiem u.tml.

Ja visos līmeņos Tavs klients jutīsies ērti, Google to vienkārši zinās. Un Tava mājas lapa ar laiku atradīsies pieņemamās pozīcijās. Bet ja rezultātus gribi ātri un pamatīgi, tad paralēli ekselentam servisam var izmantot dažus SEO trikus. Tos apgūt un izkopt… Tas prasa gadus. Ir daudz jāeksperimentē, daudz jāmācās.

Silti iesaku iziet kursus

Es varu iedot 5 soļus, kā sasniegt rezultātus, taču ar to vien nepietiks. Trūkst plašāka konteksta par daudziem jautājumiem. Šī iemesla dēļ iesaku iziet SEO kursus!

Tas ir manis veidots raksts, kurā esmu apkopojis, manuprāt, labākās internetā pieejamās apmācības par šo tēmu. To izstudēšana var prasīt daudzas stundas, bet tie nebūs daudzi mēneši vai pat gadi, kurus nāktos pavadīt, SEO optimizāciju veicot tikai empīriskā ceļā.

Pēcāk, kad pamatzināšanas būs apgūtas, vari ieskatīties šajos 5 soļos, kas, manuprāt, ir paši svarīgākie, lai Latvijā sasniegtu augstas Google pozīcijas.

1. Veic padziļinātu tirgus izpēti

Jebkuras SEO aktivitātes, es pat teiktu mājas lapas izveide un biznesa uzsākšana kopumā, būtu jāsāk ar rūpīgu tirgus izpēti. Ir jāsaprot, kas ir Tavi klienti, kas tiem ir nepieciešams, kādas problēmas ir jārisina. Ir jāsaprot, kas ir Tavi konkurenti, kā viņi tiek galā ar klientu apkalpošanu un ko Tu vari paveikt labāk par viņiem.

Bet ja mēs raugāmies no SEO perspektīvas, tad tirgus izpēti vajadzētu sākt ar potenciālo atslēgvārdu sarakstu. Tie ir vārdi vai frāzes, ko Tavi potenciālie klienti varētu meklēt Google, lai atrastu Tavu mājas lapu.

Sāc ar atslēgvārdiem, kas visprecīzāk raksturo Tavus produktus / pakalpojumus. Piemēram, saules paneļi, saules paneļu uzstādīšana. Tad turpini ar tādiem atslēgvārdiem, kas potenciāli varētu papildināt galvenos, piemēram, cik maksā saules paneļi, Eiropas līdzfinansējums saules paneļiem, idejas energoefektīvai mājai, kā ietaupīt naudu u.tml.

Kur un kā meklēt atslēgvārdus? Vienkāršākais veids ir Google ierakstīt tos atslēgvārdus, kas vislabāk raksturo Tavu produktu un tad skatīties, ko Google piedāvā papildus.

Vienkāršākais veids, kā bez maksas smelties idejas atslēgvārdiem.

Silti iesaku izmantot arī specializētus rīkus atslēgvārdu izpētei – Google Keyword planner, Semrush, Moz, Ubersuggest u.c. Šie rīki var būt maksas, bezmaksas, bet galvenais, ko tie dod – informāciju par to, cik reizes ik mēnesi konkrētais atslēgvārds tiek meklēts. Tas ļauj saprast, vai plānotais bizness ir ar potenciālu, kāds varētu būt papildus sortiments u.tml.

2. Sakārto mājas lapas tehnisko pusi

Kad ir apzināti atslēgvārdi, var ķerties pie mājas lapas izveides / uzlabošanas. Galvenais mērķis ir panākt, ka tā izskatās skaisti un profesionāli. Ja pašiem ir ar to grūtības – vajadzētu piemeklēt dizainerus, kas palīdzētu ar padomu.

Svarīgs ir arī mājas lapas ielādes ātrums. Šim nolūkam vajadzētu izvēlēties labu hostingu (vēlams, Latvijā vai tuvu tai esošu serveri). Mājas lapu nevajadzētu pārsātināt ar lieku programmatūru (FB pixel, Google Analytics, plugini, Hotjar u.tml.) Bildes vajadzētu publicēt izmēros (un svarā) pēc iespējas mazākas. Īsāk sakot, jo minimālistiskāka un smukāka būs mājas lapa, jo ātrāk tā ielādēsies un tās apmeklētājiem būs labāka pieredze.

Ir ļoti svarīgi, balstoties uz atrastajiem atslēgvārdiem, izveidot loģisku mājas lapas struktūru. Piemēram, ir sadaļa “Par mums” ar apakšsadaļām “Mūsu kontakti”, “Mūsu cenas”. Ir sadaļa “Produkti” ar apakšsadaļām “Saules paneļi”, “Saules kolektori” u.tml. Tam visam smuki un pārskatāmi vajadzētu atrasties majas lapas navigācijā.

Katrā sadaļā un apakšsadaļā vajadzētu būt lielajam, galvenajam virsrakstam (H1) un, vajadzības gadījumā, apakšvirsrakstiem (H2, H3 u.c.). Piemēram, ja atveram produkta lapu “Saules paneļi”, tas būs lielais virsraksts. Un lapā var būt tādi apakšvirsraksti, kā “Produkta apraksts”, “Klientu atsauksmes”, “Uzstādīšanas iespējas”.

Visbeidzot, katrai lapai un sadaļai vajadzētu nodefinēt metadatus. Metadati ir informācija, ko Google atspoguļos meklēšanas rezultātos.

Yoast SEO paplašinājums (plug-in) WordPress mājas lapas satura pārvaldības sistēmā.

Tehniski tas var būt sarežģīti, ja vien nelieto WordPress satura pārvaldības sistēmu un neuzstādi bezmaksas paplašinājumu Yoast SEO. Ar to ērti vari nodefinēt to, kā Tava mājas lapa izskatīsies meklēšanas rezultātos.

3. Uzlabo produktu / pakalpojumu lapas

Katram produktam vai pakalpojumam, ko piedāvā, vajadzētu būt savai atsevišķai lapai (sadaļai). Tajā diezgan detalizēti būtu jāapraksta to, ko piedāvā. Informācijas apjomam būtu jābūt samērā plašam (vismaz 300 vārdi), taču nevajadzētu aizrauties ar liekvārdību. Mērķis ir atbildēt uz visiem klientam interesējošajiem jautājumiem.

Noteikti vajadzētu lietot bildes – ideālā gadījumā profesionāla reklāmas fotogrāfa bildētas pēc pasūtījuma. Ja lietosiet internetā jau atrodamas bildes, tie būs mīnus-punkti augstākām pozīcijām. Tas pats attiecas uz tekstiem – saturam ir jābūt unikālam! Nekas nedrīkstētu būt kopēts no citām vietnēm, citādi Google Tavu lapu vienkārši neņems par pilnu.

Tāpat rekomendēju ievērot labākās konversiju optimizācijas (angliski – conversion rate optimization) prakses, jo nepietiek tikai ar to, ka Tavā lapā nonāk liels cilvēku skaits. Mērķis ir pārdot produktu / pakalpojumu, tādēļ šai lapai ir jābūt efektīvai – jāspēj panākt šo mērķi ar pēc iespējas lielāku lapas apmeklētāju skaitu.

4. Radi noderīgu, papildinošu saturu

Nevajadzētu kautrēties savā mājas lapā ietvert bloga sadaļu. Es to daru vienmēr – gan nelieliem, gan lieliem (miljonus apgrozošiem projektiem). Arī nozare te nav būtiska – blogā allaž būs iespējams publicēt vērtīgus un papildinošus rakstus, kas ne tikai piesaistīs papildus lapas apmeklētājus, bet arī radīs viņos pārliecību par Tavu ekspertīzi.

Šie bloga raksti var pat tiešā mērā neskart piedāvāto pakalpojumu / produktu sortimentu, taču atbildēt uz kādiem citiem potenciālo klientu jautājumiem.

Piemēram, man ir tāds projekts Grāmatvedis24.lv – tā galvenais uzdevums ir ģenerēt klientus grāmatvedības pakalpojumu sniedzējiem. Bet tas nebūt nenozīmē, ka šī projekta blogā ir tikai ar grāmatvedību saistīti raksti. Gluži otrādi – blogā uzsvars tiek likts uz ļoti dažādu saturu, kas aktuāls varētu būt potenciālajiem klientiem – topošajiem vai esošajiem uzņēmējiem. Piemēram, blogā ir atrodams raksts par mazkapitāla SIA dibināšanu. Tas ir samērā apjomīgs (1500 vārdi), pārdomāts un kvalitatīvs. Savas vērtības dēļ tas atrodas pašā Google rezultātu spicē un regulāri ģenerē apmeklētāju plūsmu. Daļa no tās kļūst par klientiem – šie cilvēki noslēdz līgumu par grāmatvedības pakalpojumiem.

5. Nostiprini savas lapas autoritāti

Vēl bez kvalitatīvas (skaistas, pārskatāmas un ātras) mājas lapas, vēl bez ļoti pārdomātām produktu landing lapām un satura mārketinga vērtīgu rakstu formā, svarīgi ir arī ārēji signāli. Piemēram, cik daudz Tavas mājas lapas saturs tiek šērots soctīklos. Cik soctīkos ir izveidots un aktīvi pārvaldīts konts Tavam uzņēmumam? Tos mēs pazīstam, kā Social signals, ko Google ņem vērā, lemjot par lapas pozīcijām.

Vēl būtiskāki ir ienākošie linki (Backlinks) – Tavas mājas lapas hipersaites, kas atrodas citās mājas lapās. Jo kvalitatīvāka un satura ziņā atbilstošāka ir mājas lapa, kurā atrodas Tavs links, jo labāk! Un jo grūtāk šajā mājas lapā ir dabūt linku, jo labāk! Taču ar linkiem neaizraujies, jo, kaut arī tie var sniegt būtisku pienesumu pozīcijās, tie var panākt arī Google sankcijas, jo pašrocīgi linkus veidot nav ok. Attiecīgi, Latvijas apstākļos vairumā nozaru pietiks vien ar dažiem kvalitatīviem linkiem.

epitets
epitetshttps://www.epitets.lv
Cilvēks ar dažādām maskām. Šīs lapas kontekstā valkāju blogera masku.

Saistītie raksti

KOMENTĒT

Ievadi savu komentāru!
Ievadiet šeit savu vārdu

Droši Pieseko

1,346DraugiUzaicināt
708SekotājiPiesekot
60AbonentiAbonēt
- Reklāma -

Jaunākie raksti