Brīva vieta Jūsu reklāmai

Kas ir dropšipings

Dropšipings (angliski – dropshipping) ir e-komercijas biznesa modelis, kurā pārdevēja pārdotās preces klientam piegādā sadarbības partneri. Tas nozīmē, ka pārdevējam nav preču krājumi (angliski – stock) – ir tikai interneta veikals un tiek veiktas mārketinga aktivitātes, preču ražošanu, pasūtījumu apstrādi un preču piegādi atstājot citu uzņēmumu pārziņā.

Šāds biznesa modelis ļauj uzsākt uzņēmējdarbību ar salīdzinoši maziem ieguldījumiem un praktiski bez riskiem iedzīvoties mīnusos. Šajā rakstā Jūs uzzināsiet:

  1. Produktu izvēle
  2. Sadarbības partneri
  3. Platformas izvēle
  4. Reklāmas izveide
  5. Peļņas potenciāls

Produkta izvēle

Es teiktu, ka šo biznesa modeli var iedalīt četros posmos. Pirmais no tiem ir saprast, kāda veida produktus vēlaties pārdot. Protams, ir forši, ja šie produkti patīk pašam, bet vēl labāk būtu, ja tie patiktu arī potenciālajiem klientiem. Ideālā scenārijā – ļoti lielam skaitam potenciālo klientu. Tas ļaus jau pašā startā neiebraukt auzās.

Labākais veids, kā saprast, pēc kā ir pieprasījums, ir rūpīgi iedziļināties pieejamajos datos – caurlūkot dažādus interneta veikalus, viņu pārdotākos produktus ar pozitīvākajām atsauksmēm. Der ieklausīties nozares ekspertu prognozēs, paanalizēt meklējumu skaitu un trendus Google platformā (Google Keyword planner ir pieejama statistika) un citviet, kur varat iegūt daudz maz uzticamu informāciju. Rūpīgi veicot šīs darbības, sāks izkristalizēties aptuvenais sortiments, kas ļaus tālāk jau spert nākamos soļus biznesa attīstībā.

Sadarbības partneri

Nākamais solis būs saprast, kas būs potenciālie sadarbības partneri, kuri fiziski spēs nogādāt klientam viņa pasūtīto preci. Pati primitīvākā dropšipinga pieeja ir nodot saņemtos pasūtījumus Aliexpress pārdevējiem – būtībā, nopirkt klientu pasūtītās preces viņu vārdā iekš Aliexpres vai līdzīgām e-komercijas platformām.

Mazliet nopietnāka pieeja būtu sazināties ar šiem pārdevējiem un vienoties par plašāku sadarbību – potenciālo pasūtījumu apjomu, izdevīgākiem cenas / piegādes nosacījumiem, testa (paraugu) produktu saņemšanu reklāmas materiālu izveidei u.tml. Būtiski, lai arī otrā galā cilvēks šo pasākumu uztvertu nopietni un uz viņu varētu paļauties. Galu galā, uz spēles būs tikai Tava reputācija – klients, veicot pasūtījumu, nekad nezinās, ka to galā apstrādās kāds trešās valsts pilsonis tālās zemēs.

Pavisam nopietna pieeja, kas ir neizbēgama ar laiku – profesionāla sadarbības partnera piesaiste, kurš mērķtiecīgi strādā ar augsta līmeņa dropšiperiem. Šim cilvēkam ir sava noliktava Ķīnā, kurā glabāsies Tavs produktu stoks. Viņš lokāli iepirks produkciju no rūpnīcām par ļoti labu cenu, viņš parūpēsies par kvalitatīvu iepakojumu, ko rotās Tavs logo, kā arī šim cilvēkam būs pieejami lēti un ātri piegādes (shipping) kanāli.

Platformas izvēle

Kad esi sapratis, kas un kādā veidā Tavam klientam piegādās viņa pasūtītās preces, vari sākt veidot interneta veikalu, kurā šos pasūtījumus būs iespējams veikt. Būtībā tikai šajā posmā būs pirmie finansiālie ieguldījumi, jo abos iepriekšējos pamatā ir tikai ieguldītais laiks tirgus izpētē un komunikācijā ar potenciālajiem sadarbības partneriem.

Ļoti iespējams, pati populārākā opcija ir tirgot savu produkciju kādā no mega-internetveikaliem, piemēram, Amazon vai Ebay. Tā var būt efektīva pieeja, ja paļausieties uz platformas radīto trafiku (klientu plūsmu). Tomēr, ja plānojat veikt reklāmas aktivitātes, piemēram, sociālajos tīklos, tad diez vai gribēsiet par savu naudu reklamēt šos interneta veikalus, tostarp, savus konkurentus.

Prātīgāka pieeja būtu veidot savu interneta veikalu. Vairums dropšiperu šim nolūkam izmanto Shopify, kas ļaus par daudz maz pieņemamu naudu un bez programmēšanas zināšanām tikt pie sava interneta veikala ļoti īsā laikā. Lētāka alternanatīva būs WooCommerce e-komercijas sistēma, kas ir daļa no WordPress mājas lapas, ko varat hostēt uz sev pieejama servera. Tas būtu 10x lētāk, tomēr prasītu papildus zināšanas par to, kā pasūtīt hostingu, uzstādīt WordPress un WooCommerce, ievietot produktus, pieslēgt maksājumus u.tml. Protams, to visu var iemācīties, bet reti kuram gribas tērēt savu laiku. Nu, tad atliek tērēt savu naudu…

Reklāmas izveide

Pieredzējuši dropšiperi teiks, ka mārketings sastādīs vismaz 60-70% no veiksmes formulas šajā biznesā. Un tā tas arī – nav būtiski, cik forši Tev ir produkti, cik smuks interneta veikals… Ja Tu nespēj piesaistīt un ieinteresēt klientus, tad Tavs bizness būs lemts neveiksmei.

Būtiski atcerēties, ka vairums dropšiperu fokusējas uz trendīgu produktu pārdošanu, jo tur mīt lielākā nauda. Bet trendīgu produkti, visbiežāk, tiek pārdoti kā impulsa pirkumi. Cilvēkam iekrīt acīs produkts un viņš, emociju vadīts, to tūdaļ arī nopērk. Tas nozīmē, ka par pamatu būs forša, uzrunājoša reklāma, visticamāk, video formā, kurā īsi tiek nodemonstrētās produkta labākās īpašības. Un šī reklāma būs redzama vidē, kurā cilvēks čilo – soctīklos. Tomēr šāda pieeja būs dārga, jo būs nepieciešams veidot daudz reklāmas vizuāļus un tekstu variācijas – to visu būs jātestē, lai atrastu efektīvāko reklāmu. Var gadīties, ka pat 80% no produkta gala cenas veidos reklāmas izdevumi – klienta piesaiste. Pārējie 20% sadalīsies Tev, sadarbības partnerim, ražotājiem, piegādātājiem u.tml.

Vai ir iespējamas lētākas un vieglākas alternatīvas? Jā, bet tas noteikti prasīs daudz vairāk radošuma un laika. Standarts šajā nozarē ir maksas reklāmas soctīklos.

Peļņas potenciāls

Ir skaidrs, ka ar šo modeli var pelnīt daudz, ja ir skaidrs, ko un kāpēc dara. Spicākie džeki šajā nozarē ik gadu pelna miljonus, tirgojot Ķīnas sūdus. Pats esmu hakojis funeli vienam šādam projektam un secinājis, ka aptuvenie ienākumi ik mēnesi ir ap 60 000 eiro. Tirgojot lētas rotaslietas vīriešiem, reklamējoties FB un Instagram, pasūtījumus pieņemot Shopify.

Un, taisnību sakot, šis modelis tā augstākajā līmenī būtiski neatšķiras no klasiska interneta veikala, piemēram, 1a.lv. Arī viņiem nav milzīga noliktava ar visu vietnē atrodamo produkciju. Viņiem ir piegādātāji. Vienīgā atšķirība no dropshipping modeļa ir tā, ka preci iesniedz arī pats 1A savos klientu apkalpošanas centros. Un viņiem ir nelieli distribūcijas centri, kuros uzglabā / apstrādā dotajā brīdī saņemtās preces no piegādātājiem.

Ja dropshipings liekas par ķēpīgu, var jau iemest aci Alibabā, aplūkot interesantus produktus, tos iepirkt par vairumtirdzniecības cenām un tirgot mazumtirdzniecībā tepat uz vietas – Latvijā. Tā dara ļoooti daudzi uzņēmēji.

epitets
epitetshttps://www.epitets.lv
Cilvēks ar dažādām maskām. Šīs lapas kontekstā valkāju blogera masku.

Saistītie raksti

KOMENTĒT

Ievadi savu komentāru!
Ievadiet šeit savu vārdu

Droši Pieseko

1,346DraugiUzaicināt
708SekotājiPiesekot
60AbonentiAbonēt
- Reklāma -

Jaunākie raksti